Sign in to follow this  
Followers 0
Pelich

SR20DET i remont nowicjusza

1 post in this topic

Cześć,

Tym postem chciałem się przywitać i jednocześnie zapoczątkować temat remontu mojego silnika.
Zacznę od tego że grzebanie przy samochodzie to moje hobby którego się jeszcze uczę dlatego proszę o wyrozumiałość.
Posiadam S15 specR z SR20DET, które zakupiłem pół roku temu. Ode tej pory rozkręciłem całość żeby zregenerować blacharsko i lakierniczo do stanu fabrycznego.
Przy okazji wyciągniętego silnika, postanowiłem że go otworzę i zajrzę do środka.

Okazało się że poprzedni właściciele nie oszczędzali go i upalali na zimnym bez wymiany oleju. Skutek był taki że całość była oblepiona przepalonym olejem.
Głowica i blok poszły na szlif i umycie.
Z głowicy zeszło niewiele natomiast blok okazał się być strasznie krzywy. Ogólnie szlifiernia zdjęła 0,35mm. Głowica została zregenerowana.
Tutaj pojawia się moje pierwsze pytanie.
Jaką uszczelkę teraz tam włożyć? Standardowa w tym silniku to chyba 1,2mm. Moje pomiary starej uszczelki, pokazywały ok 1,3mm ale nie jakimś precyzyjnym przyrządem. Sprawdzę to jeszcze mikromierzem. Czy uszczelka Commetic 1,5mm będzie ok czy za bardzo spręży silnik?

Drugi temat to tłoki. Moje nieumiejętne mycie sprawiło że tłoki się zmatowiły i weszły w reakcję ze środkiem do mycia. Zapadła decyzja o zakupie nowych OEM z Japonii.
Blok oddałem w dwóch miejscach do zmierzenia cylindrów i takie wyszły pomiary:

1) 86,040
2) 86,030
3) 86,060
4) 86,050

owalność 0,03

Według książki serwisowej, jestem poza limitem bo grade 3 to 86,030. Tłoki też są dużo mniejsze niż zakładany luz 0,020.
Jedna szlifiernia mówiła że trzeba szlifować cylindry i wkładać nadmiarowe tłoki, druga że można składać tak jak jest bo pierścienie to uszczelnią.

Pomóżcie proszę naprowadzić mnie na właściwą drogę.

Silnik chciałbym zostawić w serii, nie zakuwać. Auto będzie na ulicę, raz na rok jakiś Track day,

 

Zrzut ekranu 2021-03-04 143316.jpg

Zrzut ekranu 2021-03-04 143238.jpg

20201219_131926.jpg

20201219_131950.jpg

20201220_183732.jpg

Edited by Pelich (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0