Daniels

Podkład antykorozyjny

13 posts in this topic

Panowie, czym antykorozyjnym najlepiej zabezpieczyć przygotowane nadkola ??

Macie coś sprawdzonego godnego polecenia ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

podobno nie można na reaktywny bezpośrednio epoksyd, powinien je rozdzielać conajmniej akrylowy podkład a 3 warstwy podkładowe to juz chyba przesada

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi został przez kolegów polecony Fertan jako środek do walki z rdzą i do zabezpieczenia swiezej blachy:

http://anglocars.pl/sklep/fertan/konwerter-rdzy-fertan-1000ml/

pozniej podkład epoxydowy novola dla odcięcia tlenu:

http://anglocars.pl/sklep/novol/epoxy_primer1l/

na zabezpieczenie podwozia poszlo takie cos:

http://anglocars.pl/sklep/fertan/over-4-zabezpieczenie-karoserii/

Niestety jak narazie malo jezdzone i krotki czas od wykonania powloki, ale opinie same dobre slyszalem.

Z racji, że walka z budą troche trwała, to miałem okazje zaobserwować wpływ atmosfery i deszczu na blachę nissana po malowaniu tylko fertanem i bylem zadowolony z efektu.

Podrzucilem linki odrazu, bo tam tez kupowalem, nie jest to zadna reklama, nie mam nic z tego.

 

Ps. jak sie komus chce, to moze sobie zobaczyc porwonanie odrdzewiaczy:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wklejam opis znajomego:

Cytuj

Najpierw odkręcamy wszelkie osłony nadkoli (warto zaopatrzyć się w łyżki do ściągania kołków, bo śrubokrętem prawie na pewno pourywamy, no i też można zaznaczyć jakie kołki, gdzie idą, u mnie były 3 rodzaje w jednym nadkolu, a pasować wymiennie oczywiście nie chcą), pod bagażnikiem, wydechu i koniecznie osłonę rury od wlewu paliwa, bo lubi tam gnić, po czym zabieramy się za mycie całego podwozia. Szczotka ryżowa, APC i do dzieła. Ja myślałem, że podwozie jest czarne, a po 3 krotnym myciu okazało się białe :mrgreen: Fajnie byłoby dać aktywną pianę, pewnie łatwiej, ale ja nie miałem dostępu do pianownicy. Pamiętamy o dokładnym wyczyszczeniu wewnętrznych rantów nadkoli. Myjka ciśnieniowa tam nie podchodzi, więc musimy poradzić sobie pędzelkiem, bo naprawdę masa błota tam zalega, no i między drzwiami przednimi, a przednim nadkolem - kilogramy błota. Ewentualną rdzę traktujemy krążkiem włókniny ściernej, najlepiej na diax i mały krążek ( https://satra.pl/materialy-scierne/212-3m-cs-dch-kolo-cleanstrip-50-60-125-150-mm.html?gclid=Cj0KEQjw_9-9BRCqpZeZhLeOg68BEiQAOviWAhB60AEF6pseQPL2Npl2GT87XNRCvpqqrrDlykiLJ28aAlNo8P8HAQ - mówie o czymś takim, w sklepach nie mogłem znaleźć, kupowałem przez allegro). Zapominamy o wszelkiej maści druciakach. Twardy druciak na kątówkę, który poradzi sobie z rdzą jest aż za twardy, a kątówka mało wygodna, a z kolei miękki na wiertarkę rdzę tylko wypoleruje. Będzie się błyszczeć, ale tak naprawdę po skrobnięciu, np. śrubokrętem, odpadnie kawałek i odkryje zardzewiałą blachę. Jeszcze raz - rdzę zdzieramy tylko włókniną aka "włosy murzyna". Na oczyszczoną blachę lub tam, gdzie nie damy rady dojść (zakładki blach itp.), trzeba na rdzę pędzelkiem nałożyć Fertan (dosyć drogi, bo 55zł + przesyłka za 250ml [wystarczy spokojnie, jest wydajny], ale gdzie nie czytam, to mówią, że najlepszy i Cortaniny F się umywają, no i polecam brać od oficjalnego dystrybutora, bo lubią go podrabiać). Po godzinie Fertan zwilżamy wodą i zostawiamy na 24h. Na to można dać jakiś reaktywny, ale nie trzeba. Fertan robi za grunt.

Przed rozpoczęciem konserwacji owijamy szczelnie wydech folią/gazetami no i taśmą papierową maskujemy progi do miejsca, gdzie chcemy mieć konserwację. Otwieramy korki do otworów technicznych i pistoletem do konserwacji z rurką 60 cm + sonda 360 stopni płuczemy jakimś alkoholem izopropylowym, bo przez tyle lat mogło się nazbierać cholera wie czego, a chcemy, żeby szybko odparowało. Potem w pistolet lejemy Hammerite Waxoyl - najpierw trzeba go rozgrzać, będzie wodnisty - wiadro, dwa czajniki wrzątku, co jakiś czas silnie wstrząsnąć i po 15-20 minutach gotowy (można rozcieńczyć białym spirytusem, ja pierwszym razem zastąpiłem denaturatem, a później w ogóle nie rozcieńczałem). Dostępny na Allegro, bańka 5L starczy na jakieś 6 aut (zrobiłem czwarte i jeszcze sporo zostało, więc myślę, że 1 litr na 1 auto wystarczy spokojnie). Sprzedają to jako smar do maszyn budowlanych JCB. Tutaj - http://oldtimery.com/inde...php&f=75&t=1827 warto przeczytać sobie post użytkownika "Saabista", żeby dowiedzieć się jak dobry jest Waxoyl (niech Was nie zmyli 19. miejsce Fertana, to nie ten środek, o którym ja mówię wcześniej).
Wtryskujemy go we wszystkie dziurki profili zamkniętych, jakie spotkasz, w drzwi po zdjęciu tapicerki, w tylne nadkola od wewnątrz, klapę bagażnika, maskę, pod wlew paliwa itp.

Na podwozie ja dawałem Noxudol 900, można wziąć UM1600, bo 900tka długo schnie, a jak rozmawiałem z przedstawicielem Noxudola, to mówił, że 1600 ma te same właściwości i szybciej schnie. W nadkola i na progi dałem Auto-Plastone. Szybko schnie i jest zbrojony. Nakładamy pędzlem, bo jest konsystencji pasty, a 900/1600 pistoletem do konserwacji. Tanie pistolety mogą sobie nie poradzić z gęstością 900etki, więc albo rozpuszczamy benzyną lakową, albo nie do końca zatykamy dziurkę kawałkiem zapałki w nakrętce pistoletu. Warto też tę dziurkę czymś osłonić, bo w razie zagięcia wężyka zawartość zbiornika wystrzeliwuje tą dziurką w górę.. Czyli na twarz.. Na szczęście mój tata nosi okulary, bo osłoniły oczy, kiedy to się zdarzyło. No i znowu pamiętamy o rantach nadkoli i innych newralgicznych miejscach, gdzie może zbierać się zawartość ulicy. Ja dodatkowo zakładki blach, gdzie zbiera się woda i zaczyna brać rdza "zaszpachlowałem" Auto-Plastonem.

Dlaczego Noxudol? Czytałem, że Volvo stosuje go u siebie w fabryce i daje 10 lat gwarancji na zabezpieczenie, posiada inhibitory korozji i dobrze się trzyma powierzchni. Nie wiem, czy to wszystko prawda, ale mój Civic ma już od 4 lat to na podwoziu i trzyma się bardzo dobrze, dlatego też zastosowałem ponownie w Accordzie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po piaskowaniu wszystko zapsikane fertanem na to epoksyd novola konserwacja i na to wszystko bezbarwny taki jak na Tirach :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now