Pelich

Użytkownicy
  • Content count

    1
  • Joined

  • Last visited

About Pelich

Profile Information

  • Auto
    Silvia s15
  1. Cześć, Tym postem chciałem się przywitać i jednocześnie zapoczątkować temat remontu mojego silnika. Zacznę od tego że grzebanie przy samochodzie to moje hobby którego się jeszcze uczę dlatego proszę o wyrozumiałość. Posiadam S15 specR z SR20DET, które zakupiłem pół roku temu. Ode tej pory rozkręciłem całość żeby zregenerować blacharsko i lakierniczo do stanu fabrycznego. Przy okazji wyciągniętego silnika, postanowiłem że go otworzę i zajrzę do środka. Okazało się że poprzedni właściciele nie oszczędzali go i upalali na zimnym bez wymiany oleju. Skutek był taki że całość była oblepiona przepalonym olejem. Głowica i blok poszły na szlif i umycie. Z głowicy zeszło niewiele natomiast blok okazał się być strasznie krzywy. Ogólnie szlifiernia zdjęła 0,35mm. Głowica została zregenerowana. Tutaj pojawia się moje pierwsze pytanie. Jaką uszczelkę teraz tam włożyć? Standardowa w tym silniku to chyba 1,2mm. Moje pomiary starej uszczelki, pokazywały ok 1,3mm ale nie jakimś precyzyjnym przyrządem. Sprawdzę to jeszcze mikromierzem. Czy uszczelka Commetic 1,5mm będzie ok czy za bardzo spręży silnik? Drugi temat to tłoki. Moje nieumiejętne mycie sprawiło że tłoki się zmatowiły i weszły w reakcję ze środkiem do mycia. Zapadła decyzja o zakupie nowych OEM z Japonii. Blok oddałem w dwóch miejscach do zmierzenia cylindrów i takie wyszły pomiary: 1) 86,040 2) 86,030 3) 86,060 4) 86,050 owalność 0,03 Według książki serwisowej, jestem poza limitem bo grade 3 to 86,030. Tłoki też są dużo mniejsze niż zakładany luz 0,020. Jedna szlifiernia mówiła że trzeba szlifować cylindry i wkładać nadmiarowe tłoki, druga że można składać tak jak jest bo pierścienie to uszczelnią. Pomóżcie proszę naprowadzić mnie na właściwą drogę. Silnik chciałbym zostawić w serii, nie zakuwać. Auto będzie na ulicę, raz na rok jakiś Track day,