Tommo

Subaru Legacy 4WD T(ommo)

62 postów w tym temacie

No cóż, wyszło tak, że zamiast ganiać i dłubać Nissana, moją ulubioną markę padło na Subaru, czego wcale nie żałuję :)

Dość długo szukałem jakiegoś fajnego autka z napędem na obie osie.Interesowałem się Sunny GTiR, kilka obejrzałem, rezultat-strata czasu.

Wracając do tematu.Kupiłem Subaru Legacy 4WD 2.0 Turbo z 94 roku.Auto przyjechało z Włoch z Rzymu miało jednego właściciela od nowości (nota bene gość urodził się w 1919 roku :blink: ).Przebieg w dniu zakupu 48 tyś km.Auto bezwypadkowe w pełni oryginalne, trochę porysowane.

Auto w serii legitymuje się mocą 200 km i przyśpiesza w 7,5 sec do setki.Ma miękkie i komfortowe zawieszenie,słabo hamuje a pozycja za kierownicą przypomina tą z fiata 125p.

Z zalet jakie posiada to permanętny napęd na cztery koła,bardzo wytrzymały (blok zamknięty) i rozwojowy silnik oraz stosunkowo niska masa auta ok. 1350 kg.

Tyle wstępu.Czas opisać budowę projektu:

- wymieniony kompletny układ wydechowy by EL-Tec 3' przechodzące na 2,5' z dwoma przelotowymi tłumikami;

- wymienione amortyzatory na sportowe KYB AGX z możliwością reg charakterystyki;

- fotele sportowe FIA Sparco Pro 2000;

- pasy bezpieczeństwa OMP 3/2,5' z homologacja drogową;

- nordyckie opony zimowe z opcją kolcowania Pirelli Carving evo 195/65 R15

Plany na przyszłość:

- Obniżone sprężyny Eibach lub Lesjofors;

- podniesienie doładowania do 1.2 bara;

- EBC jakieś fajne Blitz,HKS;

- kierownica zamszowa z odsadzeniem;

- mocniejsza skrzynia biegów?

- hamulce-tu jeszcze nie wiem w co pójdę;

- dużo opon;

- objechać wszystkie SX-y :D

Fotki:

9b4861f43cabdab4med.jpg

44b557064579625fmed.jpg

wydech:

9498f6bea868bbc5med.jpg

ea2fa1d71c989212med.jpg

f0f07e1a5b68d66cmed.jpg

seryjny wydech:

f5bc3cdabdd593c6med.jpg

efekt końcowy

234768c20c219905med.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

mój sąsiad miał kiedyś coś takiego, ze Szwajcarii jak ser szwajcarski, jak wydech był dziurawy to fajnie chodził :D Nie wiem czy to wypadki czy co ale mocno rudy był i koniec końców zabrał to jakiś ziomek na części.

Powrzucaj może jakieś foty całego wozu ;)

To ma być do jazdy po ulicy, torze czy szutry ?

Edytowane przez Zell (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rdza je zjada okrutnie.Ten na szczęście jest wolny od tego dziadostwa.Na wszelki wypadek zakupiłem baranek wurtha i zabezpieczę wrażliwe miejsca.

Przeznaczenie auta to nauka szybkiej jazdy głównie na śniegu ale na tor też się pewnie wybiorę.

Jak autko wróci od lakiernika zrobię więcej fotek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mój bardzo dobry kumpel ma Legacy 92 Turbo w kombinacji... ludzie na światłach nie wiedzą za co się zabierają :D tutaj pewnie jest podobnie :lol:

Tommo gratuluje zdrowej sztuki :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

miałem kiedyś takiego, bo trafiła sie okazja lekko puknięty i 8000 tys najechane ale silnik zamulacz 1.8 . pamiętam , że zjadał opony w oczach a paliwko to oho .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

kumpel jest maniakiem legasi:P przez jego ręcę tylko 2,0 wolnossak nie przeszło. 1,8 miał, 2,2 teraz ma, było turbo:) Jak coś będziesz potrzebował, części czy coś dawaj znac:))

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

fodryk potrzebuję korka zbiornika wspomagania kierownicy bo mi podcieka trochę.

Doszło kilka rzeczy:

612a1a1b33daf4c1med.jpg

1797-volant-omp-velocita-superleggera.jpg

Mam też na pokładzie kontroler doładowania HKS EVC-5 ustawiony na 0,95 bara.

W Weekend poganialiśmy po zamarzniętych Śniardwach, było przemega!

799d3690255bdaa6med.jpg

bc317b389f74b26fmed.jpg

Polecam to miejsce drifterom.Wystarczy zdobyć opony z długimi kolcami i można ćwiczyć do upadłego.

Jest bezpiecznie,silnik się nie grzeje i jeden komplet kół wystarczy na cały dzień upalania!

A to wszystko 250 km od Warszawy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

fajne graty na przyszła zime tez jakies 4wd bede montował ;P

gratulacje auta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Do auta wpadły grube regulowane stabilizatory i mocniejsze łączniki (seryjne pękały).

b9504cdd4eb973b6med.jpg

Kupiłem również nowe semisicki Yokohama Advan Neova

ab3538b3eca1f851med.jpg

Auto w serii ma nędzne hamuce, trzeba było coś z tym zrobić

31faaaabc516b1e5med.jpg

dziesięcio tłoczkowy zacisk Taroxa rozwiązał ten problem.

Nie napisałem najważniejszego.Autem zamierzam odbyć cykl imprez w ramach Pucharu Classicauto.Startuje w grupie 3-3500+.

http://classicautocup.pl/

Jutro pierwsza eliminacja na torze Kielce.Nie będę ukrywał chcę wygrać te zawody ;]

pozdro.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hmmm, moje RA też by się tam zakwalifikowało... :)

Fajna inicjatywa. Powodzenia !

Jakie felgi?

Wrzuć jakieś fotki obecnego stanu autka!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Genialne zawody.Byłem oszołomiony frewencją (ponad 130 aut!) i różnorodnością marek z różnych lat.

Zawodnicy w większości profesjonalnie przygotowani.Lawety ,koce grzewcze, namioty,kilka kompletów kół na różne warunki, szok :blink:

Organizatorzy spisali się na medal.Pomiar czasu był świetnie zorganizowany.Live wyświetlane na monitorze wyniki z toru.Na końcu każdej próby wywieszano zbiorczą listę wyników,bajka.Mimo olbrzymiej ilości aut, próby przebiegały sprawnie i bez przestojów.Tylko pogoda nie dopisała i sprawiła mi psikusa niestety.

Udało się zdobyć II miejsce w klasie3-3500+ oraz III miejcse w generalce trzeciej grupy.Cenne punkty zdobyte.Czekam z niecirpliwosią na kolejną rundę.Trochę pogoda rozdała karty bo mój największy konkurent w klasie przejechał trzecią próbę jeszcze na suchym torze, a my jak już zdrowo lało.Tor Kielce jest bardzo śliski a jak jest mokry robi się dramat.Zrobiłem kilka błędów,zaczepiliśmy oponę,kara 5 sek. i już na kolejnych próbach nie dałem rady odrobić straty.

Klimat imprezy nie do opisania. Alpine Turbo na slickach, walcząca z trakcją na mokrym torze,piękne bardzo szybkie Alfy GTV,Gullia (dżwięk silnika powala),słynny Jaroszewicz genialnie jeżdżący na 125p, takie smaczki na długo zostają w pamięci.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hmmm, moje RA też by się tam zakwalifikowało... :)

Fajna inicjatywa. Powodzenia !

Jakie felgi?

Wrzuć jakieś fotki obecnego stanu autka!

684550f3d4fe23d5med.jpg

Janek jedziesz RA na zawody w Białej Podlaskiej 30 czerwca ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

684550f3d4fe23d5med.jpg

Janek jedziesz RA na zawody w Białej Podlaskiej 30 czerwca ?

Jeżeli będzie zrobione do tego czasu to być może się skuszę :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Druga eliminacja Pucharu Novol Classicauto za nami.Oj było ciężko.Żar lał się z nieba,trasy były bardzo szybkie i wymagające-duże wyzwanie dla sprzętu i załóg.

Udało nam się ponownie zająć drugie miejsce w klasie :). Uważam to za spory sukces, ponieważ nasz atut w postaci napędu awd na tych próbach był bezużyteczny, a faworyzował mocne i szybkie rwd.Wygrał Porsche 944 turbo.Trzeci był MB 500E który deptał nam po piętach.

Pozytywne na przyszłość jest to, że po dwóch rundach jesteśmy na pierwszym miejscu w klasie, aczkolwiek jeszcze trzy rundy przed nami, więc jeszcze sporo może się wydarzyć.

Z mniej optymistycznych wieści, stwierdziłem, że mam za słabe auto.Prawdopodobnie najsłabsze z całej stawki w mojej klasie :unsure:

Oznacza to, że czekają mnie bliżej nie określone wydatki, których wolał bym uniknąć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam problem z WIC w Legasiu.

W upały nie wyrabia i sie grzeje.Po ostrej jeździe nie mogę dotknąć intercoolera, tak się nagrzewa! Efekt jest taki, że auto puchnie po pewnym czasie,traci moc i delikatnie się krztusi.

Jest miejsce na większą chłodnicę ale nie mam pojęcia od czego ją zaadoptować?

Wie ktoś jakie auta jeszcze miały wodny IC, najlepiej z dużym silnikiem?

Gdzieś pisali żeby założyć chłodnice od cieniasa, ale tam króćce mają sporo większą średnicę i nie chcę robić druta jakiegoś.

Ewentualnie można gdzieś zrobić customa na wymiar?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mógłbym to zrobić, jednak obawiam się, że auto nie przejdzie kontroli technicznej na zawodach.Startuje w grupie trzeciej, a tam dozwolone są niewielkie przeróbki w aucie.

Poza tym w subaru robi się kilka metrów rur i FMIC sprawdza się przy dużych mocach w zasadzie.

Ale pomyśle jeszcze nad tym rozwiązaniem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cela ST205 miała IC wodny, o ile mi wiadomo problemów z grzaniem to nie miało. Możesz pokombinować z jakimś wentylatorkiem do IC.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak, ale też zastosowałbym bardziej wydajną.

W celice ten układ działa, ale do seryjnych doładowań, później już nie bardzo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Dodaj nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz