Coobcio

SR20... - jego odmiany i parametry

22 posts in this topic

Od dłuższego czasu zbieram informację odnośnie tych silników, a to z siedzi a to ze swoich obserwacji (troche tego leży u mnie w garage...) tak więc postanowiłem zebrać to do kupy i podzielić się z wami moją skromną wiedzą...

SR20Di - Silniki występujące w Primerach P10 (90-93) oparte o jednopunktowy wtrysk paliwa, odcięcie na 6500obr.min, kolektor wydechowy żeliwny typu 4-2, stopnień sprężania 9,5:1 (tłoki wklęsłe),

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 240*/240* @ 9mm/9mm

SR20DIii.jpg

Wersa z katalizatorem:

116KM@6000

166Nm@4000

Wersja bez katalizatora:

120KM@6100

170Nm@4400

SR20De - Silniki występujące w Priemrze P10 od 94 roku, oparte o wieloponktowy wtrysk paliwa, odcięcie na 6500obr.min, kolektor wydechowy żeliwny typu 4-1, stopnień sprężania 9,5:1 (tłoki wklęsłe)

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 240*/240* @ 9mm/9mm

117402400_5.jpg

Wersja z katalizatorem spalin:

125KM@6100

176Nm@4800

Wersja bez katalizatora:

130KM@6100

180Nm@4800

SR20DE - Silniki występujące w Priemrze P10 GT w latach 91-96, oparte o wieloponktowy wtrysk pliwa, odcięcie na 7500obr.min, rurowy kolektor wydechowy typu 4-2, wałek ssacy o wyzszych krzywkach, stopień sprężania 10:1 (tłoki płaskie) + zmieniony górny pierścień uszczelniający, wymiennik ciepła, zawory wydechowe o zwiększonej srednicy trzonka o 1mm (z sodem w środku)

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 248*/240* @ 9,4mm/9mm

HIGH PORT(91-94):

SR20DEhighport.jpg

LOWPORT (94-96):

SR20DEP10GT.jpg

Wersje z katalizatorem i bez:

150KM@6400

181Nm@4800

SR20DE - Silniki wystepujące w Sunnych i 100Nx GTi w stosunku do tych występujących w Primerze P10 GT różniły się jedynie nastawami w ECU oraz kolorem pokrywy zaworowej (szara), były dostępne tylko z kolektorem ssącym typu HIGH PORT (z przepustnica gazu na dole)

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 248*/240* @ 9,4mm/9mm

SR20DE.jpg

Wersje z katalizatorem i bez:

143KM@6300

171Nm@4600

SR20DET - Turbodoładowane

Silniki z czerwoną pokrywą zaworową montowane w 200SX S13 (wersja Japan i USA), turbosprzarka T25, wtryski 370cc/min, stopień spręzania 8,5:1

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 258*/248* @ 10,13mm/9,4mm

s13.jpg

205KM@6000

275Nm@4000

Silniki z czarną pokrywą zaworową montowane w 200SX S14, turbosprzarka T25/T28, wtryski 370cc/min, zmienne fazy wałka ssącego (VTC), stopień spręzania 8,5:1

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 248*/248* @ 9,4mm/9,4mm

45_0.jpg

220KM@6000

275Nm@4800

Silniki z czerwoną pokrywą zaworową montowane w Sunny GTi-R na turbosprżarce i kompresoże T28, wtryski 444cc/min, ITB (4 przepustnice gazu fi 40mm), górny Intercooler, stopień spręzania 8,3:1 (okrągła komora spalania)

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 256*/256* @ 10,13mm/10,13mm (manualna korekcja luzu)

gtir%20sr20det.jpg

227KM@6000

280Nm@4800

Silniki z czarną pokrywą zaworową montowane w Silvi S15, turbosprzarka T28/T-04B (Ball Bering), wtryski 480cc/min, zmienna faza wałka ssącego (VTC), stopień spręzania 8,5:1

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 248*/248* @ 9,3mm/9,3mm

S15_SR20DET.JPG

250KM@6400

305Nm@4800

SR20DEH - Wilepunktowy wtrysk paliwa, z rolakami w popychaczach zaworowych, odcięcie na 7100obr.min, żeliwyny kolektor wydechowy typu 4-2, wałek ssacy o wyzszych krzywkach, stopień sprężania 10:1 (tłoki płaskie), wymiennik ciepła, katalizator spalin

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 248*/240* @ 9,4mm/9mm

silnk.jpg

Silniki występujące w Primerach GT P11 z czarna pokrywą zaworową

150KM@6300

181Nm@4800

Silniki występujące w Almerach GTi (słabsze nastawy ECU, srebrna pokrywa zaworowa)

143KM@6300

173Nm@4800

Silniki występujące w P11 (odcięcie 6500obr.min, kolektor wydechowy 4-1, mniej agresywny wałek ssący)

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 240*/240* @ 9mm/9mm

3889915_7055475.jpg

135KM@6000

181Nm@4800

SR20VE - wilepunktowy wtrysk paliwa ze zmiennymi fazami rozrządu na obu wałkach, odcięcie na 7500obr.min, rurowy kolektor wydechowy 4-2, stopień sprężania 10,3:1 lub wersia mocniejsza 11:1

20ve.jpg

Silniki wyśtepujące w japońskije odmianie Nissana Priemra P12

187KM@7000

196Nm@6000

20v.jpg

Silniki występujące w japońskij odmianie Nissana Priemra P12 wyposażonych w skryznię biegów CVT (podniesiony stopień sprężania do 11:1)

204KM@7200

206Nm@5200

SR20VET - Turbodoładowany ze zmiennymi fazami rozrządu na obu wałkach, odcięcie na 7100obr.min, turbosprzarka T28/T-04B (ball bering), wtryski 480cc/min

sr20vet.jpg

Silnik występuje w japońskiej wersji terenówki X-trail

280KM@6400

309Nm@3200

Edited by subek
Poprawilem oraz dodalem zdjecia. (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja dorzuce jeszcze jedno cudo. Silnik montowany w Primerze P11.144. Jest to SR20DE z dwoma sondami lambda :(

8cafaa34af38862c.jpg

Modele 1999-VIII.2000 maja obrotek do 9000 obrotów i odciecie przy 7000 obr, a VIII.2000-02.2002 maja do 8000 obr i odcinke przy 6700.

Seria powinna mieć 140 KM i 178 Nm, ale z tymi co sie dotychczas spotkałem, to niegazowane maja ok 143 KM i 180 Nm (ja mam 143,6 KM i 174 Nm)

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

Hmmm trochę tych ciekawostek jest a więc może zaczniemy od tego że silnik z P11.144 ma takie same wałki jak almera GTi czy Primera P11 GT :)

Dalej ma bardzo ciekawie unowocześniony rozrząd raz że ma napinacz rozrządu dokładnie taki sam jaki jest montowany w sunnym gti-r a więc o wiele precyzyjniejszy' date=' oto foto porównawcze z tym montwoanym w P10,P11,N14,N15...:

[img']http://i111.photobucket.com/albums/n134/bystrzak1/SONDAPATENT2.jpg[/img]

To czego nie widać to ślizgi zrobione z takiego jasno brązowego-pomarańczowego plastiku - o wiele się one wolniej wycierają jak te starszcze czarne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jeszcze jedfna odmiana z S14 Silvia . Wersja z rynku japońkiego

SR20DE -> 2.0 L DOHC-I4 (SR20DE), 165 PS

f6ca7d3e6e7c3fa0med.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tłoki lekko wypukłe, stopień sprężania 10,5:1 i do tego VTC na wałku ssącym pracujące w zakresie 1050-5700obr.min no i wałki jak w 150 konnym wolnossaku - 248* ssanie i 240* wydech - Fajna motorownia :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

....SR20DE

.............................All-alloy 1998cc Four Cylinder

.............................16 Valves (4 per cylinder)

.............................Twin Overhead Camshafts

.............................Multi-point Electronic Fuel Injection

.............................9.5:1 Compression Ratio

.............................86 mm Bore x 86 mm Stroke

.............................105 kW @ 6400 rpm

.............................179 Nm @ 4800 rpm

to są parametry z silvi s13 , ale stopień sprezania też jest mniejszy niz w s14 (coobcio podał 10,5:1) wiec powinno być ciu wiecej Nm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coobcio, mam parę uwag:

- SR20DET redtop w RWD występował wyłącznie w Japonii, w USA dostępny był wyłącznie KA24DE

- były dwie odmiany SR20DET blacktop - pierwszą był redtop ze zmienioną pokrywą zaworów na czarną (bez VTC), drugą był japoński i europejski z VTC

- był jeszcze SR20DET redtop w FWD montowany w takich wozach jak Bluebird - tak naprawdę jest to SR20DE z dołożonym turbo i innymi tłokami, niewiele części było kompatybilnych z motorem z GTiRa (inny blok, głowica, wał, korby, tłoki... praktycznie wszystko)

Tak, wiem że się dowalam. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

- był jeszcze SR20DET redtop w FWD montowany w takich wozach jak Bluebird - tak naprawdę jest to SR20DE z dołożonym turbo i innymi tłokami, niewiele części było kompatybilnych z motorem z GTiRa (inny blok, głowica, wał, korby, tłoki... praktycznie wszystko)

Tak, wiem że się dowalam. ;)

Nie było SR20DET w FWD, te o których mówisz to były 4WD, automaty i manuale.

Wiem, że się przypierdalam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie było SR20DET w FWD, te o których mówisz to były 4WD, automaty i manuale.

Wiem, że się przypierdalam :D

Widzisz to duże "L" jak "loser" na moim czole? :P Zwracam honor, mój błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- był jeszcze SR20DET redtop w FWD montowany w takich wozach jak Bluebird - tak naprawdę jest to SR20DE z dołożonym turbo i innymi tłokami, niewiele części było kompatybilnych z motorem z GTiRa (inny blok, głowica, wał, korby, tłoki... praktycznie wszystko)

Można trochę więcej o tym motorze ?? blok z wolnossaka ?? jakie konkretnie tłoki w tym siedzą ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne że jeszcze nikt nie napisał o tej motorowni

20v.jpg

SR20VE 20V

204KM @ 7200rpm

206Nm @ 5200rpm

Montowany w Nissan Primera 20V na Japonię

Share this post


Link to post
Share on other sites

Małe pytanie odnośnie SR. Czy SR20DE (P11) i SR20DET (s14) mają takie same wały? Jakie są między nimi różnice w konstrukcji wewnętrznej poza oczywistymi tłokami? I jakie są różnice w głowicy? Dzięki za każdą pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

SR20VE - wilepunktowy wtrysk paliwa ze zmiennymi fazami rozrządu na obu wałkach, odcięcie na 7500obr.min, rurowy kolektor wydechowy 4-2, stopień sprężania 10,3:1 lub wersia mocniejsza 11:1

20ve.jpg

Silniki wyśtepujące w japońskije odmianie Nissana Priemra P12

Powinno być silniki występujące w japońskiej odmianie Nissana Primera P11 (modele Te-v sedan i G-V kombi) wyposażonych w skrzynię biegów CVT M6.

Mozna tylko dodac, że wtedy i jak na razie do tej pory jest to jedyny przykład połączenia bezstopniowej skrzyni biegów napędzanej gumowym paskiem z silnikiem o takim momencie obrotowym i takiej mocy. Obecne skrzynie bezstopniowe Nissana uzywające podobnego rozwiazania konstrukcyjnego nie maja napędu przenoszonego gumowym paskiem dlatego moga przenosic wieksze momenty i moce.

187KM@7000

196Nm@6000

20v.jpg

Silniki występujące w japońskij odmianie Nissana Priemra P12 wyposażonych w skryznię biegów CVT (podniesiony stopień sprężania do 11:1)

Powinno być silniki występujące w japońskiej odmianie Nissana Primera P12 wyposażonych w 6 biegową manualną skrzynie biegów (podniesiony stopień sprężania do 11:1)

204KM@7200

206Nm@5200

Dziwne że jeszcze nikt nie napisał o tej motorowni

20v.jpg

SR20VE 20V

204KM @ 7200rpm

206Nm @ 5200rpm

Montowany w Nissan Primera 20V na Japonię

Tak właśnie wygląda SR20VE montowanych w Primerach P12, wersja 20V sprzedawanych na rynku japońskim, o którym Coobcio w rzeczy samej wspomniał.

Zarejestrowałem sie tylko po to by naprawić tą drobną pomyłkę.

Edited by neutrino33 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now