Sign in to follow this  
Followers 0
cibor

CA18DET + graty z CA20

10 posts in this topic

Znalazłem na zagranicznych forach informację, że po małej modyfikacji można zastosować wał od CA20 w CA18DET, korby zmodyfikować lub wykorzystać zmodyfikowane od silnika z mitsu.

I mam w tym temacie kilka pytań:czy ktoś się orientuje jakoś głębiej w tym temacie, nie wiem, miał w ręku wał od 18tki i 20tki?

Czy to ma jakikolwiek sens do auta, które będzie jeździło po ulicy?

Jakie mogłoby to mieć tłoki? Te z 18tki chyba nie mają sensu, a tez z 20tkie trzeba by zrobić kute, żeby miało to jakiś sens przy turbo.

Tak na chłopski rozum to nie powinno być zagrożenia, że tłoki spotkają się z zaworami nawet przy wałku z CA16DE, dobrze kombinuję?

Oczywiście wszystko trzeba by wyważyć i pewnie jakoś przygotować komputer do tego. Wystarczy to zrobić na seryjnym kompie czy potrzeba jakiś piggy back/SA? Bo jak SA to gra nie warta świeczki..

Powoli zbieram informacje, jakieś ciekawe pomysły, coby z czasem wystartować z projektem, którego początkiem będzie totlany remont silnika. A przy remoncie mozna by sobie zrobić przyjemność takim modem.

Licze, że wywiąże się jakaś ciekawe i sensowna dyskusja z której uda się wyciągnąć wnioski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie zestawy oferuje np. Tomei mozesz kupic wal + tloki i do tego korby. Masz wtedy wszystko kute i odrazu zwiekszasz pojemnosc do 2l. Troche to kosztuje ale jak sie sprawdzi np. cene samego nowego walu w PL to juz nie jest takie straszne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZTCP to Tomei już nie sprzedaje strokera do CA18. JUN dawniej też miał taki stroker kit w ofercie, ale dziś wycofali go z produkcji, bo po prostu niewiele osób byłoby zainteresowanych kupnem. Trzeba rzeźbić na częściach z CA20 lub na customowym strokerze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie, ZTCW to te strokery od Tomei i Jun są już praktycznie nie osiągalne.

Może jeszcze ktoś ma jakieś info?

A może jest bore kit do CA18? Mi w każdym bądź razie nie udało się znaleść.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bore kit, masz na myśli tuleje zwiększające średnicę cylindra? Jak przypuszczam, chcesz nieco poprawić spoolup i w ogóle dolny zakres obrotów - w tej sytuacji jedynym wyjściem jest stroker, bo średnicą cylindra możesz zdziałać cokolwiek tylko w górnym zakresie. IMO jakiekolwiek modyfikacje pod kątem pojemności w CA18 mają sens tylko wtedy, kiedy dysponujesz astronomicznym budżetem i stać cię na zlecenie zrobienia customowego wału korbowego (najlepiej kutego). Wydaje mi się, że mimo zbieżności konstrukcyjnej CA18 z CA20, to ten ostatni nie będzie znosił dużych obciążeń jak CA18. Tak naprawdę jest to jedna wielka rzeźba w gównie. Na twoim miejscu zająłbym się doprowadzeniem CA18 do idealnego stanu z jak największą ilością nowych części, a potem wymienił go na przygotowany 'na boku" inny silnik, chociażby inny CA18 ze strokerem. Mając jeden silnik w aucie nie musiałbyś się spieszyć z doprowadzeniem do jak najszybszego włożenia nowego motoru - jak wiadomo, pośpiech nie jest tu niczym pozytywnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście masz rację. Pytam, bo szukam jakiejś drogi jak zrobić CA. Ten silnik co mam nie wiem czy będzie w aucie, bo ma prezent od któregoś z poprzednich właścicieli....

O strokerze mogę zapomnieć:) Cena jednak zabija. Nie muwiąc o customie..

Tak, właśnie chodziło mi o spool, zeby uzyskać doładowanie niżej. Ale skoro sprawa się ma w ten sposób to nie ma sensu. Dzast lukin fo a gud łej:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie storker jeszcze idzie kupic, ale bedzie coraz trudniej bo nie sa juz produkowane.

Pozatym wystarczy zerknac z czego skladal sie ten stroker i wyjdzie ze jednak mozna

Koszty to inna kwestja, fakt nie sa male...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche póżno sie wtrące do tematu:

wał do strokera TOMEIa to był wał z ca20; mocowanie koła zamachowego na 6 srub a nie jak u naz na 8.

Pozatym zwiekszenie wykorbienia spowoduje zwiekszenie przyspieszeń tłoka a tym samym bardzo mozliwe ze zmniejszy obroty silnika(czytaj obroty osiagane przez seryjny wał beda niebezpieczne dla wału o wiekszym skoku).

Przykładem przewymiarowanego skoku tłoków jest 7M-GTE z supry Mk3- stad tez tak mało jest tych silników generujacych moc ponad 900Hp.

Sam mielem ochote na stroka ale po lekturze wykorbien w suprach i nissanach pozostaje przy naszych 83mm zamiast 88mm ca20.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obawiam się, że niezależnie od wszystkiego CA18 długo u Adasia nie zagości... A jeżeli zagości, to cały samochód długo nie pobędzie u Adasia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0