elozord

Uszczelka pod kolektorem wydechowym

12 posts in this topic

Witam wszystkich :)

Otóż mam problem ze swoim CA, problem polega na uszczelkach pod kolektorem wydechowym. Jak wiemy jeśli je wydmucha to nie ma mocy a my lubimy moc więc chcemy mieć te uszczelki w całości.

Do rzeczy - jakiś czas temu wydmuchało mi 2 na ostatnich cylindrach (2 pierwsze od kabiny). Postanowiłem wymienić wszystkie wymieniłem po 2 tyg wydmuchało wszystkie 4 pomyślałem: źle założone (fakt nie rozbierałem całego tylko wkładałem 'na styk') były źle włożone. Więc kupiłem nowe, lepsze (były droższe i wyglądały na wytrzymalsze) tym razem rozebrałem całość wyciągnąłem kolektor, przeszlifowałem pozostałości starych wydmuchanych, wsadziłem uszczelki na szpilki, pasowały ładnie prócz jednej! I tu zacząłem główkować. Na 3 cylindrze (2 od kabiny) uszczelka nie pasowała, dodam że wszystkie były takie same a jednak ta jedna nie pasowała... Myślę: Dobra i tak nie jeździłem 2 tyg to założę poleje sylikonem to może tak ma być. Po 10 min tą jedną wydmuchało i znów trochę kuników zdechło :(

Teraz moje pytania : po pierwsze powiedzcie jak to ma być bo może coś robię nie tak, po 2 do tych bardziej oblatanych jak to możliwe że na 3 cylindrze szpilki kolektora wystające z bloku są w innym rozstawie niż w pozostałych mimo, że przykładając uszczelki do kolektora wszystko pasuje idealnie, nic nie zasłania. Nakładając na blok tą 3 uszczelkę wyraźnie dziura jest zasłonięta :(

pomóżcie bo już mam dość ciągłego wykręcania kolektora :<

pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

może warto zainwestować trochę kasy w coś lepszego ;)

np. http://www.driftshop.pl/shop/index.php?345,uszczelki-miedzy-glowice-a-kolektor-wydechowy-silnik-ca18det

jakie wcześniej dawałeś uszczelki ???

Zainwestował bym gdybym miał 100% pewności że po 10 min znów nie wydmucha ponieważ jedna z nich będzie zasłaniać wylot :<

Myślałem nad przecięciem uszczelki i dopasowaniem ale nie wiem czy to rozwiązanie

Nawet nie wiem jakiej firmy tee uszczelki były, w polmozbycie załatwiałem 14 zł za jedną takie czarne :P

Edited by elozord (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no sorry , 14 zł ??? to co te wcześniejsze były po 5 ???

albo powinieneś założeć OEM'owe albo właśnie takie mocniejsze cometica , nic się nie powinno dziać tak jak z tym tanim gównem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kolektor skrecałem na roznych uszczelkach(cometicu,kompresji,tych najtanszych) i jedyna zasada to to zeby bylo dobrze poskrecane.

Jak jest to bedzie trzymac bezproblemów nawet na tych najtanszych-dlatego wychodze z zalozenia ze po co przepłacac.

Jakimi nakretkami to skrecasz?Najlepsze sa oryginalne.

To samo tyczy sie uszcelki z lublina miedzy kolektor a turbo.

Jak masz takie jaja to moze pomoc splanowanie kolektora.

Co do tego inneo rozstawi szpilek na trzecim cylindrze to moze ktos tam juz cos kombinował?Masz jakas fotke>

Zeby uszczelka tam pasowała mozesz sprobowac troche powiekszyc w niej dziury na szpilki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie nie pomyślałem żeby zrobić fotke. Jedną szpilkę mam ukręconą (wylazła z głowicy z takim aluminiowym na gwincie) wkręciłem tam wkręta podobnej grubości żeby trzymało. Ogólnie szpilki są w kiepskim stanie więc myślę nad ich wymianą. Tylko czy przy wymianie szpilek trzeba gwintować głowę na nowo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli gniazda szpilek nie są zniszczone to nie trzeba gwintować. Ja u siebie w SR miałem jedna złamaną, brat ją nawiercił i wykręcił specjalną śrubą z lewym gwintem, potem wkręcił nową szpilkę i tyle roboty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już 3 raz :P Tyle że za 2 razem były po prostu uszczelki źle założone (pośpiech rodzi błędy :P).

Doszedłem jednak do wniosku, że nie mogę mieć krzywych szpilek bo kolektor by nie pasował gdyby były gdzieś skrzywione a pasował dobrze :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolektor seryjny czy baran ?

Tanie uszczelki moze wydmuchiwac jak masz np za ubogo ( np padnieta pompa paliwa ).

Jesli zle pasowala to moze zle zalozyles uszczelke , nie sa przeciez symetryczne w osi

Polecam orginalne uszczelki nissana oraz te cometica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie nie pomyślałem żeby zrobić fotke. Jedną szpilkę mam ukręconą (wylazła z głowicy z takim aluminiowym na gwincie) wkręciłem tam wkręta podobnej grubości żeby trzymało. Ogólnie szpilki są w kiepskim stanie więc myślę nad ich wymianą. Tylko czy przy wymianie szpilek trzeba gwintować głowę na nowo

Bosz... Chłopie, najpierw piszesz, że dzieją się jakies dziwne rzeczy, a później coś takiego... Jak wyjąłeś gwint z głowicy to przyklej kolektor poxiliną, może będzie trzymało (to tak abyś się zastanowił)...

A w ramach porady - tam gdzie wyjąłeś gwint z głowicy nie obejdzie się bez naprawy... Jesli chcesz aby wszystko dobrze trzymało, wymień szpilki, sprawdź gwinty, przylgnię kolektora, kup nowe uszczelki i dopiero składaj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now