Bullseye

Stan sprzęgła

17 posts in this topic

Witam,

jakiś czas temu wymieniłem sprzęgło OEM na Exedy OEM (nowe), przejechałem max 100km i nowe zaczęło się znowu ślizgać.

Daję parę zdjęć starego sprzęgła, jeśli możecie oceńcie czy stare faktycznie jest do wywalenia czy też spokojnie można było na nim jeździć jeszcze ?

Grubość tarczy: 7mm

Grubość docisku: 8mm.

1fa7516ef180e6c4m.jpg 6b7ad06c2da4416fm.jpg c27dc41e8649f59fm.jpg

Jeżeli sprzęgło nie było zjechane maksymalnie to następne pytanie, czy winą ślizgu może być wysprzęglik ? Zakładany był z użyciem siły (bez przesady oczywiście) gdyż konektor (to pomiędzy tłoczkiem a ramieniem w sprzęgle) wydał mi się zbyt długi. Ale może tak ma być, i teraz tak, pedał sprzęgła od razu stawia opór, przy czym przy ruszaniu łapie dopiero pod sam koniec. Czy wymiana konektora na krótszy załatwi sprawę ? czy to na 90% nie to będzie ?

Poślizg mam na 2200RPM na każdym biegu. Silnik STOCK.

Edited by Bullseye (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten konektro powinien delikatnie być luźny czy powinien być na wcisk by się nie ruszał wcale ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc tarczę sprzedam za jakieś grosze pewnie :) Pobawię się jutro z wysprzęglikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na gwarancje to przyjmą w ogóle ? Niby dwa lata.

Jutro zobaczę wysprzęglik, zeszlifuje go trochę, jak nic nie da ściągnę skrzynie, i oddam zamach do zabielenia i delikatnego splanowania i wyważenia, jak nic to nie da to wtedy mam 100% pewności że to sprzęgło dupa ?

Samo sprzęgło czyściutkie, może w dwóch miejscach dotknąłem palcem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pedał sprzęgła od razu stawia opór, przy czym przy ruszaniu łapie dopiero pod sam koniec

Można jeszcze spróbować popuścić troche tłoka od pompy sprzęgła (śruba przy pedale)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc troszkę (2-3mm) skróciłem wysprzęglik, do tego podniosłem trochę pedał i sprzęgło łapie od razu. ale potem pedał jest dziwnie miekki i chyba dalej jest poślizg duży, co prawda wyżej i czuć spaloną gumę było ale jednak jest

Może być to kwestia regulacji jeszcze czy sprzęgło na gwarancje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale co ma odpowietrzenie do poślizgu ? :)

Tak odpowietrzone dobrze, 3-4 razy całe zbiorniczki, 2 na pierwszy odpowietrznik, i 2 razy na ten przy wysprzęgliku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm łapie od razu, w połowie jak złapie jest luz do końca i czasem nie odbije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now