Bullseye

Szpachlowanie auta.

10 postów w tym temacie

Witam, jako iż dzisiaj miałem małego dzwona (na szczęście nie z mojej winy), uszkodzeniu uległ tylny prawy błotnik zaraz przy połączeniu ze zderzakiem. Wgniecenie około 15cm na 20cm.

Niezbyt zadowolony jestem z tego powodu, ale cóż, więc do rzeczy bo chcę to naprawić czym prędzej a nie wiem co kupić bo nie bawiłem się tym nigdy.

Najpierw trzeba wyklepać od spodu by wyszła wgnieciona blacha, to wiem jak zrobić, potem zedrzeć lakier i wszystko inne do do blachy w miejscu dzwona, potem jeszcze raz przyjrzeć się czy nie trzeba doklepać i oczyścić papierem drobny i odtłuścić. No i teraz pora nakładać nowe specyfik, i właśnie nie wiem co wybrać, jako podkład na blachę myślałem o:

Novol PROTECT 360

(nie wiem tylko czy koniecznie trzeba nakładać to pistoletem, jeśli tak wolałbym coś co tego nie wymaga.

Następnie na podkład szpachlówkę lekką:

Novol - Lekka szpachlówka wypełniająca, powypełniać wszystko i wyszlifować papierem drobnym wodnym zapewne najlepiej (jak lakiery na drewnie). No i to chyba wszystko, malowanie to już bez znaczenia, nie mam warunków wiec albo poczekam z tym do lata dając tylko lakier czerwony w spreju albo oddam gdzieś do pomalowania. Zakładając że wykonam to poprawnie to czy używając tych preparatów odpowiednio przygotuję blachę do malowania by ruda nie wyszła za rok ? Czy macie inne lepsze koncepcje ?

Ewentualnie do tego dokupię:

Zbiornik +Pistolet a powietrze mam. Nie wiem tylko jak z jakością tego pistoletu.

No i farby, bo pomalować też kiedyś trzeba, co wybrać ?

Kolor najbardziej to czarna perła albo czarny Exclusive Basecoat Fenix, ale co do niego jeszcze potrzeba ? Rozcieńczalnik widzę, wiem że pewnie też lakier, a podkład czy coś też?

Edytowane przez Bullseye (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Patrząc na cenę wszystkie łącznie z lakierem wyjdzie mnie jakieś 1500zł, za tyle nigdy nie pomaluje całego auta.

Zresztą nie znam żadnego lakiernika, a oddawać byle komu nie mam zamiaru bo będzie kupa.

Edytowane przez Bullseye (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

podklepać, pospawać jeśli trzeba, podkład antykorozyjny na gołą blachę, szpachla, zrównać podkład pod lakiery samochodowe (3 ostatnie kroki powtarzać aż będzie równo), na wierzch ewentualnie farba w spraju z mieszalni (żeby się bardzo nie różniło od reszty budy)

nie kombinuj co kupić w internecie tylko pojedź do sklepu z art. lakierniczymi który ma mieszalnie lakierów i ci dadzą wszystko co potrzeba, jak nie masz doświadczenia to i farba za milion dolarów nie pomoże, pistolet który wrzuciłeś to sobie odpuść bo on się nadaje do malowania ścian a nie samochodu, jak nie masz to pożycz od kolegi kompresor i kup/pożycz prawdziwy pistolet lakierniczy

jak zależy ci żeby to jakoś wyglądało to podklep, przygotuj wszystko i oddaj na malowanie końcowe lakiernikowi, wyjdzie taniej jak nie będzie musiał wszystkiego przygotowywać i kolor jednolity

chociaż z drugiej strony jak nie z twojej winy to zrobić w warsztacie i mieć z bańki (oczywiście w dobrym warsztacie, a nie u pana henia za płotem)

Edytowane przez Zell (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A nie myślałeś o poszerzeniach ? Jak trzeba robić błotniki, to zarazem można poszerzki z laminatu założyć ...

Fotki z tematu driftowozu Janka

gallery_157_76_497972.jpg

gallery_157_76_827562.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O tym nie pomyślałem, wtedy wystarczy ładnie zagruntować by nie rdzewiała blacha i bez malowania poszerzki założyć ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tutaj nie pomogę, ale wg mnie tak, zabezpieczyć antykorozyjnie, ew barankiem pociągnąć i tyle.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I jakąś gumą posmarować by nie waliło jak jeździć będę (poliester o blachę) ale poczekam aż odpowie ktoś obeznany :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wg sztuki przy zakładaniu czegoś takiego należy podciąć błotnik metalowy, po czym trzeba go pospawać. Bez tego poszerzka tylko wygląda, bo seryjny rant przeszkadza przy szerokim kole, a jak zostawisz seryjne koło będzie wyglądało kijowo bo będzie ono schowane parę cm w środku.

th_DSC00044.jpg

th_DSC00048.jpg

th_DSC00046.jpg

Edytowane przez Zell (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

samo przygotowanie jak opisales sie zgadza, proponuje przygotowac auto samemu a samo lakierowanie oddac 'w dobre rece' ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Dodaj nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz