karol091

Kupno ca18det

12 posts in this topic

Witam , niedlugo planuje kupno ca18det do mojego sunnego n13

prosze pomóżcie na co mam zwracac szczegolna uwage przy kupnie zeby nie kupic tzn "złomu" ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

na co mam zwracac szczegolna uwage przy kupnie...

Na nic.Po prostu kupić,rozebrać,wymienić wszystko co zużyte i cieszyć się bezawaryjnym silniczkiem :)

Przy czym załóż,że zakup silnika to dopiero początek wydatków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej znaleźć motor w dobrym stanie i bez remontu, ale z tym będzie ciężko.

Poza tym dobrze by było zobaczyć pracujący silnik, zmierzyć kompresję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbujesz upchnąć CA18DET z RWD do FWD? Od razu Cię zmartwię, że nie podejdzie...

Nie ma CA18DET z FWD.

Jedyna opcja to CA18DE z sunny B12/N13 albo bluebird T72 i wtedy pasować osprzęt z CA18DET (czyli uturbiać) albo CA18ET np. z Silvii albo wspomnianego już bluebirda i próbować na to sadzać dwuwałkową głowę (czy podejdzie na 100 % nie jestem pewny)...

Niestety N13 mimo, że bardzo fajny i prosty w budowie oldschool (prowadzi się jak gokart), to jakieś fajerwerki pod maską Plug and Play nie wchodzą w grę... Trzeba troszkę rzeźby...

Myślę, że najrozsądniejszym wyjściem będzie znalezienie wolnossącego CA i uturbić to na gratach od S13 (większość z tego znajdziesz na śmietnikach dobrych warsztatów tuningowych ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbujesz upchnąć CA18DET z RWD do FWD? Od razu Cię zmartwię, że nie podejdzie...

Nie ma CA18DET z FWD.

Jedyna opcja to CA18DE z sunny B12/N13 albo bluebird T72 i wtedy pasować osprzęt z CA18DET (czyli uturbiać) albo CA18ET np. z Silvii albo wspomnianego już bluebirda i próbować na to sadzać dwuwałkową głowę (czy podejdzie na 100 % nie jestem pewny)...

Niestety N13 mimo, że bardzo fajny i prosty w budowie oldschool (prowadzi się jak gokart), to jakieś fajerwerki pod maską Plug and Play nie wchodzą w grę... Trzeba troszkę rzeźby...

Myślę, że najrozsądniejszym wyjściem będzie znalezienie wolnossącego CA i uturbić to na gratach od S13 (większość z tego znajdziesz na śmietnikach dobrych warsztatów tuningowych ;) )

cos ci sie kolego chyba pomyliło z ta rzeźba... tak się składa że mam n13 z ca18det tyle że ja miałem wersje GTi wiec w seri było Ca18de, czyli prawie to samo, zmiany jedynie wymaga kolektor ssacy musi być ten od wolnossaka i wiadomo ic z o rurowaniem, wydech, pompa paliwa i komp rzecz jasna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

demiss przeczytaj uważnie o co pytał autor i co napisałem ja... Szczególnie ostatnie zdanie...

Poza tym nie jesteś jedynym w PL posiadaczem uturbionego N13, więc nie mów że wszystko jest takie proste, łatwe i przyjemne... Mówimy tu o zrobieniu tego dobrze i tak aby w przyszłości chcąc mieć coś więcej pod maską, nie trzeba było wymieniać 50% tego co wcześniej się wsadziło...

Poza tym to jest kolejne uturbianie wolnossącego silnika - między DE a DET jest kilka różnic ale jakich to pewnie już wiesz??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beep... źle, był i jest. Bluebird/Stanza/Auster T12 (przed U12). A poniżej dowód:

http://allegro.pl/silnik-nissan-1-8t-ca18-bluebird-200-sx-sylvia-i1427868423.html

but Tom bluebird o ktorym mowisz mial engine wzdluz... rnu12 w limitowanej wersji z atessa. natomiast auster to protoplasta cefiro o oznaczeniu a10 - rowniez silnik wzdluz i naped na tyl... (zreszta to korzenie rowniez bluebirda)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK chłopaki bo zaśmiecamy temat ;)

mate Zell'owi chodziło o zdjęcia poniżej...

Tom Jeszcze raz - przyjmując dostępność CA18DET pochodzących z FWD (zdarzały się takie egzemplarze niektórych modeli) - biorąc pod uwagę ich wiek są duże szanse iż wszystkie już zostały zaadoptowane lub skończyły na złomie - można stwierdzić - oryginalnych CA18DET z FWD brak!!

Natomiast biorąc pod uwagę kompatybilność góry wszystkich odmian - CA18DET, CA18ET i CA18DE i FWD/RWD - zrobienie CA18DET FWD z dwóch silników jest jak najbardziej wykonalne... I wcale nie musi być drogie. Kwestia tylko ogarnięcia tego wszystkiego do kupy. Wiadomo, że albo idziemy drogą uturbiania wolnossaka (to nadal pozostanie turbiony wolnossak), albo bierzemy jednowałkowego ET i robimy z niego 16to zaworowe, pełnowartościowe 1.8 turbo ;) W tym drugim przypadku rzeźba o tyle większa, że dochodzi rozbieranie silnika (chociaż mi się wydaje, że przy wieku tych silników mogłoby to być posunięcie in plus)...

U Karola dochodzi jeszcze temat swap'u - z tego co pamiętam to chyba tam siedzi GA lub E-seria na monowtrysku (poprawcie mnie jakby coś) a co za tym idzie - skrzynia, półosie, piasty, zwrotnice z resztą całego osprzętu (włącznie z wiązka i hydraulicznym sprzęgłem...)

Generalnie odpowiadając na pytanie z pierwszego postu - najpierw musisz wybrać, którą drogą pójdziesz a później szukać odpowiedniego egzemplarza. Ciebie bynajmniej nie ratuje sam silnik, więc będziesz miał najpewniej okazję go jeszcze odpalić i nim pojeździć (lepiej kupić całe auto niż kombinować z zestawem na swap'a)...

Nie jest to nic strasznego dla kogoś, kto ma trochę zaplecza i czasu na postawienie auta na kołki - kupujesz jakiekolwiek GTI (nieważne czy B czy N) lub bluebird'a (tego to trochę szkoda) i idziesz obraną drogą...

P.S.

U Bort'a w T12 siedziało właśnie CA18ET - czyli jednowałkowiec ;) 135 KM i coś niewiele więcej niuta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now