Sign in to follow this  
Followers 0
bizum

apexi afc czy smt6?

12 posts in this topic

tak sie zastanawiam(narazie nie kupuje) nad kupnem jednego lub drugiego.

Wiem ze smt6 mozna bardziej skonfigurowac i wiecej z tego wycisnac bo AFC oszukuje tylko sygnal z przeplywki.

Bedzie to montowane w autku lekko zmodyfikowanym(pompa paliwa, regulator cisnienia, podniesiony boost). Czy jest sens wogole to zakladac? Na dzien dzisiejszy jestem za Apexi AFC NEO bo fajnie wyglada :) a tyle ustawien co ma smt6 to za nic w swiecie nie wykorzystam;] No i AFC mozna samemu sobie tam krecic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak juz chcesz cos co ladnie swieci i cos da, to zakladaj EBC - Electronic Boost Controller. Zmniejszysz sobie laga, podniesiesz doladowanie i bedzie ladnie swiecilo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, zle to ujalem. Swiecidelka nie sa na pierwszym miejscu;)

Podobny efekt mam z mbc, no moze oprocz laga. doladowanie ~0,75 przy 3500rpm i to za 80pln :]

Chce ciut wiecej wydusic z motora ale z smt jest chyba wiecej pieprz... sie. A znajac moje szczescie strojenie tego nie zakonczy sie na 2-3 probach. Zastanawiam sie czy efekt jaki osiagne na smt6 jest wart zachodu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak już chcesz świnkę to ładuj ECUMastera, już jest sprawdzone w CA za równo w ET jak i DET.

http://www.ecumaster.com/

Dilerem na Warszawę jest Kozioł, ten od punto GT, możesz go złapać na sr.pl albo przez Skunia.

A ten ECUMaster to ma mozliwosc sterowania parametrami w trakcie pracy czy programujemy na sztywno?

Bo ja wlasnie bym chcial cos gdzie moge sobie sam podlubac a w mapy to ja sie bawic nie zamierzam bo to zbyt skomplikowane niestety dla mnie.

Poza tym autko ma byc do jazdy po ulicach a nie na jakis SR i 1/4 ;] Tak wiec fajnie byloby miec mozliwosc jakiejs regulacji tak jak w AFC.

Poza tym chyba sama regulacja dawki paliwa jak na moje potrzeby wystarczy.

Czy do jazdy na ulicy(killer z mojej s13 nie bedzie) jest sens wkladac SMT lub ECU?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz jakies problemy z paliwem? Mierzyles AFR? Bo moze sie okazac, ze nie ma sensu nic zmieniac. Ja pompuje do oporu z T28 i w ogole nie ruszalem paliwa poza wymiana pompy na walbro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Masz jakies problemy z paliwem? Mierzyles AFR? Bo moze sie okazac, ze nie ma sensu nic zmieniac. Ja pompuje do oporu z T28 i w ogole nie ruszalem paliwa poza wymiana pompy na walbro.

No niestety zalewa go strasznie ;] I to juz na seryjnej pompie ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ten ECUMaster to ma mozliwosc sterowania parametrami w trakcie pracy czy programujemy na sztywno?

Bo ja wlasnie bym chcial cos gdzie moge sobie sam podlubac a w mapy to ja sie bawic nie zamierzam bo to zbyt skomplikowane niestety dla mnie.

Osobiscie radze EcuMaster-a - na sztywno tzn. jak ??? Nie ma jakiegos wyswietlacza i bajerow z przyciskami. Edytujesz mapy poprzez dolaczone oprogramowanie. Jesli chodzi o mapy to sa to mozna by nazwac mapy korekcji danych sygnalow - a nie jak to w standalone itp. glowna mapa sterujaca praca silnika.

Jednym slowem mowiac jesli nie masz pojeciach o mapach - czyli sposobie modyfikacji wtrysku, zaplonu etc. to lepiej popros kogos o pomoc. Bo majac nawet cos z ladnym wyswietlaczem mozesz wiecej popsuc niz poprawic - tutaj tez modyfikujesz sygnaly dla ECU. Jedyna roznica to sposob wizualizacji tego i obslugi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Że tak nieśmiało zaproponuję, może MegaSquirt?

A po co go zamiast systemu Nissana ECCS - pakowac... jak juz ktos chce sie mocniej bawic to lepiej remap (a jak ma kase Standalone)... Jak lekki sofcik bez sterty godzin na strojenie to EcuMaster bedzie SI - ma to tez ta zalete ze nie przegnie sie zbyt mocno bo ECU zawsze sobie czuwa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ten ECUMaster to ma mozliwosc sterowania parametrami w trakcie pracy czy programujemy na sztywno?

Normalnie w czasie rzeczywistym się stroi samochód najczęściej na ulicy z podpiętą sondą...

Jego przewaga na SMT6 to interpolacja i co dzięki temu otrzymujemy to większa płynność jak w przypadku SMT6.

W Nissanach Sprawuje się idealnie - nic innego bym do nich nie wrzucał :)

Dodatkowa opcja w ECU Masterze to bezpośrednie sterowanie czasem otwarcia wtrysków a nie tylko "oszukiwanie" sygnałów z przepływki, przy w takim sposobie podłączenia ECUm można też płynnie przesuwać odcinkę (co 100obr.min do 10 tyś).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Normalnie w czasie rzeczywistym się stroi samochód najczęściej na ulicy z podpiętą sondą...

Jego przewaga na SMT6 to interpolacja i co dzięki temu otrzymujemy to większa płynność jak w przypadku SMT6.

W Nissanach Sprawuje się idealnie - nic innego bym do nich nie wrzucał :)

Dodatkowa opcja w ECU Masterze to bezpośrednie sterowanie czasem otwarcia wtrysków a nie tylko "oszukiwanie" sygnałów z przepływki, przy w takim sposobie podłączenia ECUm można też płynnie przesuwać odcinkę (co 100obr.min do 10 tyś).

Ma jeszcze kilka innych zalet - glownie juz rozwiazania od strony elektroniki... Ale tak jak napisal Coobcio EcuMaster i kropka :)

Do tego niedlugo obsluga 62-1 :) zreszta niedlugo zdam relacje z beta testow (firmware ma jeszcze bledy ale co tam - mozna sie pobawic) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0