Sign in to follow this  
Followers 0
Silikone

wymiennik ciepła olej/woda

15 posts in this topic

nie wiem czy tak to sie nazywa. takie ustrojstwo przy filtrze oleju, jest to wpuszczone w obieg wody.

zastanawiam sie czy jak to wypne z obiegu to oliwa bedzie miala nizsza temp? napewno bedzie sie wolniej nagrzewac, ale czy podczas upalania bedzie trzymac nizsza temp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak w RB ale w SR to sie nazywa oil cooler i obawiam sie ze wypiecie tego raczej podwyzszy temp oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w RB dziala to na tej samej zasadzie.

jezeli masz dobra chlodnice oleju to mozna to w sumie odpiac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz jakie masz temperatury oleju i wody przy normalnej jezdzie i czy termostaty masz seryjne czy sportowe.

Wszystko zalezy od temperatury oleju i wody jakie sa podczas upalania.

wodna chlodnica oleju ktora masz pod filtrem wpieta jest w maly obieg wody i dziala jakby na dwa sposoby. Podczas nagrzewania silnika dogrzewa olej do temperatury wody Przy palowaniu jest przydatna jesli olej przekracza 90, jednak jej wydajnosc jest znikoma bo roznice temperatur sa male.

Jesli twoja chlodnica oleju (powietrzna) jest sterowana termostatem na ok 90 stopni to wszystko jest ok i nic nie ruszaj. (szkoda tracic czas na dogrzanie oleju)

Jesli jednak masz twoje ustawienia sa bardziej wyczynowe np olej 70 stopni to wtedy taka wodna chlodnica tylko przeszkadza w zakresie 70-90 stopni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

temp oliwy to podczas spokojnej jazdy 80 stopni (w zimne dni 70) ale jezdzac po miescie w gorace dni trzyma 90 stopni. nie mam termostatu oliwy. natomiast przy upalaniu to 100 stopni sie szybko pojawia. wiec wtedy ten wymiennik juz dziala tzn. chlodzi.

no nic zostawilem go, juz nie bede tego drugi raz rozbierac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

temp oliwy to podczas spokojnej jazdy 80 stopni (w zimne dni 70) ale jezdzac po miescie w gorace dni trzyma 90 stopni. nie mam termostatu oliwy. natomiast przy upalaniu to 100 stopni sie szybko pojawia. wiec wtedy ten wymiennik juz dziala tzn. chlodzi.

no nic zostawilem go, juz nie bede tego drugi raz rozbierac.

Warto zwrocic uwage na temperature wody, bo jezeli masz tam po 100 - 105 stopni to wtedy ten wymiennik nie chlodzi tylko grzeje. Wtedy albo duza chlodnce wody i zimniejszy termostat, albo pominac i zostawic sama chlodnice oliwy.

Wiecej danych z testow jest potrzebne aby to stwierdzic. Ja u siebie w Sr20 zostawilem ten wymiennik, ale mam termostat wody 68 stopni, duza chlodnice, wentylatory 2 elektryki jada prawie caly czas na opor bo sa od 80 stopni oraz korek 1.3 bara chlodnicy wody. Tak wiec temperatura wody jak zlapie 95 stopni to juz jest naprawde mocno skatowany bo normalnie trzyma po 75 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam tylko orginalny wskaznik wody. na nim temp. jest bez zmian, czy przy spokojnej jezdzie, czy podczas upalania. u mnie tez siedzi wielka chlodnica i dwa elektryczne wentylatory. mysle ze wody to za chiny nie zagotuje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam tylko orginalny wskaznik wody. na nim temp. jest bez zmian, czy przy spokojnej jezdzie, czy podczas upalania. u mnie tez siedzi wielka chlodnica i dwa elektryczne wentylatory. mysle ze wody to za chiny nie zagotuje....

Na wieszkosci nissanowskich zegarkow, temperatura jest rowno w polowie od temperatury 60 stopni do 100.

Tak wiec nie ma sie co segurowac seryjnym zegarem bo on nie pokazuje w zasadzie nic.

Pozniej wskaznik wstaje i leci na czerwone przy okolo 102 i na czerwonym jest przy 107 czy cos takiego. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam problem z tep wody przy katowaniu dochodzi do 105. zegary defi bf. duza chlodnica, temp oleju do 90c... wiatraki caly czas pracuja... co moze byc przyczyna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Panowie,

odkopie stary temat. Wiele wskazuje że z okolicy wymiennika ciepła kapie mi płyn chłodniczy. Mam zrobioną relokacje filtra oleju + mam chłodnice oleju. Dość sporą. Samochód jeździ po ulicy, nie jest upalany na torze, czasami po mieście. Nie grzje się w korkach nawet przy 35 stopniach C.

I teraz pytanie czy:

a) wymieniać ten wymiennik, żeby zlikwidować wyciek, a jeśli tak to gdzie takiego wymiennika szukać?

B) czy można pozbyć się tego wymiennika, a jeśli tak to jak to zrobić?

Dziękuję z góry z wszystkie podpowiedzi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0