Jaco200sx

Ilu rzędowa chlodnica oleju itd.

7 posts in this topic

Mam kilka pytań odnośnie montażu chłodnicy oleju. Ponieważ mają być coraz większe upały i gorąc w Polsce muszę pomyśleć o dodatkowym chłodzeniu. Ilu rzędowa chlodnica powinna być minimalnie? Co dodatkowo trzeba zakupić do takiego modu bo kompletnie nie wiem co i jak. I słyszałem że podobno pompa nie wyrabia z dodatkową chłodnicą oliwy. Ktoś może coś doradzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na przykładzie mojego mocnego RB26 mogę powiedzieć ze w wozie ulicznym i szybkie trasy wystarcza w zupełności 19 rzędowa chłodnica oleju, warto tez wywalić seryjny wymiennik ciepła. Na pewno potrzebujesz adapter pod filtr oleju z wyjściem na chłodnicę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja osobiście wychodzę z założenia, że chłodnica nigdy za duża, ale różne wielkości chłodnic zakładałem do różnych aut. Tak jak Snara napisał, potrzebujesz adapter pod filtr oleju z wyjściami na chłodnicę, najlepiej z wbudowanym termostatem, nie będziesz miał wtedy problemów z niedogrzewającym się olejem w chłodniejsze dni. O wężach od adaptera do chłodnicy chyba nie muszę wspominać.

Sama wielkość chłodnicy to już kwestia indywidualna, ja do CA18 ok.300hp zakładam 30 rzędów, bo to ca :D i fura stricte do latania boków. 19-23 na pewno zrobi już porządną robotę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie problem występował tylko na trasie. Bez chłodnicy oleju latem w ok 30+ jadąc 140kmh olej gotował się do 120-125st, przy 160 po chwili było 125st i musiałem odpuszczać. Miasto max 110.

Po zamontowaniu chłodnicy oleju przy 140kmh na trasie mam 105, przy 160kmh max 110. Prędkości 240+ 115. Miasto bez zmian do 110.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie na trasie przy 33°C 140 km/h kolo 100°C mam. Przy wyłączonej klimie. Jak zalacze klime temperatura idzie szybko do góry.  Ale chodzi mi głównie o tor. Bo auto jest typowo streetowe ale jeżdżę nim po krzywej. I tam po 2 kółkach pełnego ognia od 85°C mam 110°C.  Czyli po raptem 2min rośnie bardzo szybko. Później jedno kółko chłodzenia i 1 kółko ogień i tak do końca sesji. Staram się nie przekraczać 115°C na torze (Rada katoda). O podstawce wiem ale jest problem. Mam już podstawkę pod czujniki. I teraz nie wiem czy można zrobić tzw. "kanapkę" czy relokację filtra? Ale tu kolejne pytanie jak z ciśnieniem oleju na takim zwiększonym obiegu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można zrobić kanapkę, jednak było wiele przypadków, że się rozkręciła / urwała i cały olej z silnika ląduje na glebie... Niby relokacja filtra bezpieczniejsza, ale mogą pojawić się jakieś nieszczelności na wężach. Istnieją podstawki z wyjściami na chłodnicę i na czujniki, kwestia znalezienia odpowiedniego produktu ;)

Co do samego ciśnienia, na pewno zauważysz spadek, zależnie od wielkości chłodnicy i długości węży spadek może być większy bądź mniejszy. Też może wpłynąć na to wydajność pompy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja w rb26 mam chlodnice 16 rzedowa z termostatem i zostawiony seryjny wymiennik ciepla, wczesniej po rozgrzaniu auta 2xbut i juz lecialo ponad 110 teraz olej lapie 85stopni przy powiedzmy normalnej jezdzie przy butowaniu ok 100 i juz wiecej  nie idzie , woda max 90 a dzieki seryjnemu wymiennikowi olej troszke szybciej sie dogrzewa do temp roboczej w chlodne dni(chociaz i tak troche to trwa kiedys byl to moment) . acha mam sprawne wisco ktore caly czas ciagnie powietrze z chlodnicy wody i chlodnicy oleju ktora jest przed nia .

 

duzo zalezy gdzie ta chlodnice zamontujesz jak jezdzisz po torze wez 19 rzedowa 

przewody olejowe dorobia Ci w sklepie z hydraaulika silowa jakie chcesz i taniej niz gotowce

Edited by ganja (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now