stefan

ca a rb

8 postów w tym temacie

Witam

mam pytanie może głupie ale nie znam się za bardzo a pytam bo w przyszłości chciałbym kupić jakiego nissanika :)

silnik rb25det a ca18det to 2 takie same konstrukcje? bo  słyszałem ze taki rbk to powiększony ca i awaryjność tych silników jest taka sama (chodziło tam o jakieś wady konstrukcyjne)

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak, obydwa silniki to gówno i trzeba co tysiąc km robić remont :D

Nie wiem gdzie czytałeś o awaryjności, ale awaryjność silników wynika głównie z oszczędności i głupoty użytkowników.

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

CA moze i bywa upierdliwe, ale jak jest dobrze dopieszczone, to sie grzecznie slucha i daje duzo przyjemnosci.

Co do RB jest to podobna konstrukcja jak CA, ale jaki by nie był silnik to kazdy potrafi stuknac czy sie wykorbic ;)

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

CA i RB powstały w podobnym czasie w Nissanie i obie konstrukcje były podobnie rozwiązane i cierpiały na podobne choroby wieku dziecięcego. Niestety CA szybko zostało zastąpione przez SRa, natomiast RB były używane i dopracowywane przez wiele lat, tak że jego ostatnie wersje NEO to już bardzo dobre silniki. 

Jednak tak jak Golec napisał. Dobrze użytkowane wyremontowane CA (lub kupione pewne) będzie się odwdzięczać względną bezawaryjnością. Względną bo trzeba pamiętać że te silniki mają już średnio po 25lat i osprzęt pierwszej świeżości nie jest. Ja swoje CA wyremontowałem jakieś 3 lata temu, jeżdże z nim daily i nie dowiozło mnie do domu tylko raz, kiedy to zabiłem pompę paliwa jeżdżąc na rezerwie, więc w zasadzie sam się prosiłem. Wymieniłem i śmiga dalej.   

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a powiedzcie mi w rb25det spalanie stukowe ma jakieś typowe objawy? ciężko je wykryć na co zwrócić uwagę może jakoś głośniej lub nie równiej pracuje silnik ?

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta