Saamed

Pierwsza przygoda z budową auta, co wybrać?

5 postów w tym temacie

Witam,

Pytanie jak w tytule, jaką bazę polecilibyście na pierwszą przygodę z budową auta(do 5k pln z uszkodzonym silnikiem/bez silnika)? I który z dwóch silników, mianowicie sr20det czy rb25det?

Osobiście myślałem żeby jako bazę wybrać Mazdę Rx 8, ładnie prezentująca się buda, tył napęd jest, można nabyć to auto do 4k pln z uszkodzonym silnikiem RHD/LHD. U ruskich wkładali sr20det, u nas jest rx8 z rb25det wystawiona na otomoto bodajże(znajomy właściciela twierdzi ze koszt tego projektu wyniósł ~80k pln, myślę że jest to fejkowa informacja), także silniki się zmieszczą. 

Na internetach wyczytałem, że sr20det można by dostać ze skrzynią za około 7-8k, podobnie rb25det. Natomiast nie wiem na ile jest to prawda, także znów pytanie do Was, obcykanych ludzi w temacie, czy to prawda lub ile trzeba zapłacić za takie dobra?

I ostatnie pytanie, może powinno być ono pierwszym, czy budżet w wysokości 17-20k pln wystarczy na początek, zakup bazy, silnika, skrzyni, napędów? Kosz robocizny by odpadł, kompletne odświeżanie budy odłożone na przyszłość, hamulce też (wstępnie się rozeznałem w tej kwestii w G4HPB z Tarnowa). 

Przetrząsnąłem większość postów na tym forum zawierające frazy "rx8" i nie znalazłem nic o takim swapie do rx8, jedynie użytkownika "badtoys" wspominał coś o rx8 z rb25det koleżanki. 

PS. Nie bardzo wiedziałem gdzie zacząć ten temat, jeśli wybrałem złe miejsce proszę o przeniesienie tematu do bardziej odpowiedniego miejsca.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chcesz zacząć budowę pierwszego auta to wybierz jakiś przetarty szlak: gofer, syfik, bumajer to są fajne auta na początek, od groma części p&p w przystępnym groszu, pchając się w totalny custom bez doświadczenia nie jest dobrym pomysłem. buda 4k dużo rudej, sr20det 8k może nie być kompletny, albo być w nieznanym stanie, + wał napędowy custom, + dopasowanie skrzyni i sprzęgła, kabelki i wtyczki (tutaj kończy się budżet)+ ecu + posadzenie tego w komorze (dolna belka custom + mocowania custom) + nowy dolot + nowy wydech 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 hours ago, MEFisto087 said:

Chcesz zacząć budowę pierwszego auta to wybierz jakiś przetarty szlak: , pchając się w totalny custom bez doświadczenia nie jest dobrym pomysłem. 

Polać temu Panu z 4 kolejki.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Dodaj nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz