Sign in to follow this  
Followers 0
Saamed

Pierwsza przygoda z budową auta, co wybrać?

9 posts in this topic

Witam,

Pytanie jak w tytule, jaką bazę polecilibyście na pierwszą przygodę z budową auta(do 5k pln z uszkodzonym silnikiem/bez silnika)? I który z dwóch silników, mianowicie sr20det czy rb25det?

Osobiście myślałem żeby jako bazę wybrać Mazdę Rx 8, ładnie prezentująca się buda, tył napęd jest, można nabyć to auto do 4k pln z uszkodzonym silnikiem RHD/LHD. U ruskich wkładali sr20det, u nas jest rx8 z rb25det wystawiona na otomoto bodajże(znajomy właściciela twierdzi ze koszt tego projektu wyniósł ~80k pln, myślę że jest to fejkowa informacja), także silniki się zmieszczą. 

Na internetach wyczytałem, że sr20det można by dostać ze skrzynią za około 7-8k, podobnie rb25det. Natomiast nie wiem na ile jest to prawda, także znów pytanie do Was, obcykanych ludzi w temacie, czy to prawda lub ile trzeba zapłacić za takie dobra?

I ostatnie pytanie, może powinno być ono pierwszym, czy budżet w wysokości 17-20k pln wystarczy na początek, zakup bazy, silnika, skrzyni, napędów? Kosz robocizny by odpadł, kompletne odświeżanie budy odłożone na przyszłość, hamulce też (wstępnie się rozeznałem w tej kwestii w G4HPB z Tarnowa). 

Przetrząsnąłem większość postów na tym forum zawierające frazy "rx8" i nie znalazłem nic o takim swapie do rx8, jedynie użytkownika "badtoys" wspominał coś o rx8 z rb25det koleżanki. 

PS. Nie bardzo wiedziałem gdzie zacząć ten temat, jeśli wybrałem złe miejsce proszę o przeniesienie tematu do bardziej odpowiedniego miejsca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcesz zacząć budowę pierwszego auta to wybierz jakiś przetarty szlak: gofer, syfik, bumajer to są fajne auta na początek, od groma części p&p w przystępnym groszu, pchając się w totalny custom bez doświadczenia nie jest dobrym pomysłem. buda 4k dużo rudej, sr20det 8k może nie być kompletny, albo być w nieznanym stanie, + wał napędowy custom, + dopasowanie skrzyni i sprzęgła, kabelki i wtyczki (tutaj kończy się budżet)+ ecu + posadzenie tego w komorze (dolna belka custom + mocowania custom) + nowy dolot + nowy wydech 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, MEFisto087 said:

Chcesz zacząć budowę pierwszego auta to wybierz jakiś przetarty szlak: , pchając się w totalny custom bez doświadczenia nie jest dobrym pomysłem. 

Polać temu Panu z 4 kolejki.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 17k może byś się zamknął przy zakupie s15 RHD z sr20de+ AT importując z Japoni

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, barszcz93 napisał:

W 17k może byś się zamknął przy zakupie s15 RHD z sr20de+ AT importując z Japoni

Dobry żart... jak dodasz wszystkie koszta to jest min. 25kpln za słaby egzemplarz

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Sender napisał:

Dobry żart... jak dodasz wszystkie koszta to jest min. 25kpln za słaby egzemplarz

A Wujka Sendera trza słuchać bo akurat jest w temacie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"znajomy właściciela twierdzi ze koszt tego projektu wyniósł ~80k pln, myślę że jest to fejkowa informacja"

to chyba nie wiesz jak szybko to się dodaje :v 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0