asmo666

Miss shift i 10k RPM :D

13 posts in this topic

Cześć!

Na strojeniu na niemieckiej autostradzie kręcąc trójkę do 7800 przebiłem bieg zamiast na 4 to na 2 :) . Takie uroki skróconego lewarka.

Na pół-sprzęgle motor zdążył się dokręcić do 10.000 rpm zanim go rozpiąłem ze skrzynią (dokładnie 10.156 na EMU) :) 

Potem jeszcze jeździliśmy długo, i nie zauważyłęm żadnych negatywnych objawów tego przekręcenia.

Mam się czegoś obawiać? Czujniki i wykresy z EMU nic nie pokazują, jakobym coś uwalił... Silnik pracuje normalnie, nie jest nic głośniej itp.

 

Jakieś porady? coś sprawdzać czy olać i jeździć dalej?

 

Pozdr

Filip

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakby miało się cos stać to stało by się od razu, miałeś szczęście

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz czy na wolnych nic nie szarpie, możliwe że jeśli silnikowi nic nie ma to żeliwo od docisku się przesunęło.
Dla świętego spokoju zapłon/rozrząd sprawdzić. Wiem ze łańcuch , ale sprawdzic nie zaszkodzi.

Edited by Tomek89
przypomniało mi się (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi jak chodził, szarpie w normie tak jak wcześniej :D

W takim razie oznaczam datę w kalendarzu i upalam dalej! :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to oznacza tylko jedno, mozesz podniesc rev limiter ;)

@Laska tez kiedys na strojeniu strzelil misshifta, jeszcze w Hondzie, ale jemu zawory podgielo z tego co pamietam. 
Jesli mowisz ze idzie jak szedl to bym sie nie przejmowal, jesli bys zauwazyl ze jest cos nie tak to mozesz kompresje sprawdzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, lawina napisał:

 

@Laska tez kiedys na strojeniu strzelil misshifta, jeszcze w Hondzie, ale jemu zawory podgielo z tego co pamietam. 

prawda :D delikatnie się zawory z tłokami spotkały ale do garażu dojechałem :D plus taki, że ponowny remont w d-serii to koszt samych wtrysków do esiksa :D:D:D 

jak nic Ci sie nie dzieje, pracuje normalnie i wartości też normalne są na kompie to bym się nie przejmował i upalał dalej ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filip, ja bym wykręcił świece, i wprowadził kamerę do cylindrów, żeby zobaczyć czy nie było kontaktu zaworów z tłokami. Jak będzie git to upalał bym dalej :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem taka samą sytuację z SR lecąc na prostej pełnym ogniem zamiast 4 weszła 2 :) nic się nie stało, motor dalej żył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Does anyone know what the up shift rpm/points for each stage 1, 2 or 3 tunes that GIAC offer for their DSG tunes? I cant seem to find any info.

I know the rev limiter moves from the standard 6400 to 7200rpm. Im just thinking which tune out increase the drivability of "D" mode with the car not going into 6th gear by 60kms.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now