Baby

Kilka pytań w sprawie SR

19 posts in this topic

Witam

Zabieram się za wymianę uszczelki pod głowicą. Jest to seryjny SR zmieniony wydech i dolot, wystrojony na 1,1-1,2 bara. I teraz mam pytanie:

1. Co zmienić przy wymianie uszczelki pod głowicą przy okazji. Myślałem nad wymiana uszczelniaczy zaworowych, spolerowaniem przylgni zaworowych i oczywiście wszystkich uszczelek (kolektory, turbo, pokrywa zaworów). Co jeszcze można wymienić zastanawiałem się nad panewkami i pierścieniami, ale to już robi się mały remont, a panewki były wymieniane prawdopodobnie przez poprzedniego właściciela ( tak twierdził) i kompresja jest w porządku. Ewentualnie mogły by wlecieć nowe szpilki ARP pod głowicę ale czy przy takiej mocy jest sens? (pytam bo nie wiem :D)

2. Jaka uszczelka pod głowice? Nie chce wsadzać gówna ale nie chce też przepłacać. Myślałem nad Cosworthem. Kupno uszczelki Apexi czy HKS chyba jest nie opłacalne. A no i jaką kupić grubość tej uszczelki i przy taki doładowaniu kupić metalową czy nie.

3. Mam ebc który jest ustawiony na 0,8 bara (minimum) a aktuator mam seryjny. Czy ebc jakoś sobie z nim radzi czy lepiej wymienić na regulowany i ustawić go "mechanicznie" na 0,8bara?

4. BOV opłaca się inwestować w markowego czy nie? Jeśli tak to jakie modele polecacie? Myślałem nad greddy rs (czy modele różnią się czymś poza wyglądem? xd) a jeśli nie to jakie chińczyki są sprawdzone. Ewentualnie czy da się go jakoś sprawdzić przed założeniem czy będzie nam służył dłużej czy rozwali się za miesiąc.

5.Czy taki dźwięk BOV-a uzyskuje się przez ustawienie na "twardo" tak by nie upuszczał całego powietrza z dolotu? No i gdzie go zamontować przed przepustnica?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli chodzi o taki dzwiek jak jest na filmiku to moze i jest fajny ale raczej nie jest on fajny dla turbiny , blow off nie upuszcza całego nadmiaru powietrza jakie ma, wtedy powietrze szuka innego wyjscia i znajduje wyjscie przez dolot co skutkuje szybszym zuzyciem turbo (wiadomo nie odrazu tylko w skali jakiegos dłuzszego czasu )

a jesli chodzi o bovy to wiadomo chinczyk jak chinczyk jeden bedzie chodził 2-3 lata a w drugim membranka albo uszczelka rozwali sie po miesiącu lub dwuch zalezy na jakiego trafisz ;p ja u siebie mam chinskiego hks i chodzi juz 4 lata ale widze ze uczszelka na upuście sie sparciała i nie trzyma jak powinna a niektorzy kupują i padaja duzo szybciej  

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra uszczelka taka:

https://tomson.com.pl/product-pol-130-Uszczelka-pod-glowice-Cosworth-Nissan-200sx-S14-SR20DET-1-1mm.html

Tylko nadal nie uzyskałem odpowiedzi na jedno z najważniejszych pytań co jeszcze wymienić przy okazji wymiany uszczelki pod glowica?

A co do firmowego Bov-a czy po tych 4 latach w firmowym uszczelka tez nie sparcieje? Czy są do nich jakieś zestawy naprawcze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No uszczelka bdb, zdecydowanie zapodać śruby ARP do głowicy przy tej robocie.

Miałem ori HKS'a przez 3 lata to nie było żadnych problemów z uszczelkami. Ale odme suchą miałem i nie waliło olejem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jeśli chodzi o głowicę to wymienić uszczelki, uszczelniacze zaworów i szpilki? Zastanawiam się jeszcze nad pierścieniami a panewki jak będą ładne to zostawię. Czy może lepiej tego nie ruszać/wymienia? Fajnie by było gdyby wypowiedział się ktoś kto to robił, co wymienił i czego żałował że nie zrobił lub że nie potrzebnie wydał pieniądze.

Szpilki ARP można zakładać używane? Bo coś mi się tak obiło o uszy.

A no i co z tym aktuatorem wymieniać go czy zostawić serie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz u siebie nowe acl, po co chcesz je zmieniac?

Jezeli kompresja jest ok, to nie ruszaj niczego poza uszczelka pod glowice i srubami. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiecie gdzie dostane zestaw uszczelek góry silnika? Ale bez uszczelki pod głowice? Albo gdzie zamówię wszystkie osobno? Czy jeszcze jakieś poza kolektorowymi przy głowicy i przy pokrywie zaworów będą mi potrzebne?

Edited by Baby (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrzyłem na Driftshop ale nie zważyłem że w innej zakładce są uszczelki do kolektora wydechowego i myślałem że ich nie posiadają ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak odgrzewając kotleta, jak duża będzie różnica między uszczelką 1.1mm a 1.5mm ? czy to jest coś odczuwalnego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od jakieś czasu myślę na zakupem wiatrówki.
Najbardziej jestem przekonany do wiatrówki hatsan 125 ale ponieważ jestem laikiem to nie wiem czy to dobry wybór i dlatego mam kilka pytań:
Jaka wiatrówka będzie najlepsza do 700 zł pod względem ilości FPS i J?
Jakie dokładnie osiągi ma wiatrówka hatsan 125?
Jaki kaliber powinienem wybrać aby miał jak największą przebijalność?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 23.01.2019 o 15:56, newman napisał:

tak odgrzewając kotleta, jak duża będzie różnica między uszczelką 1.1mm a 1.5mm ? czy to jest coś odczuwalnego ?

1.5 mm bardziej odpręży komore spalania dzięki czemu możesz więcej dmuchnąć turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 19.10.2019 o 16:17, EmileKax napisał:

Od jakieś czasu myślę na zakupem wiatrówki.
Najbardziej jestem przekonany do wiatrówki hatsan 125 ale ponieważ jestem laikiem to nie wiem czy to dobry wybór i dlatego mam kilka pytań:
Jaka wiatrówka będzie najlepsza do 700 zł pod względem ilości FPS i J?
Jakie dokładnie osiągi ma wiatrówka hatsan 125?
Jaki kaliber powinienem wybrać aby miał jak największą przebijalność?

W twoim przypadku najlepsza będzie z wylotem śrutu po przeciwnej stronie niż jest oryginalnie;)

Kto popiera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baby na pewno zrób szczelność głowicy.

Masz jakąś zaufaną firmę od obróbki głowic?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Daniels napisał:

1.5 mm bardziej odpręży komore spalania dzięki czemu możesz więcej dmuchnąć turbo

to wiem, ale chodziło mi akurat o negatywne skutki tego rozwiazania czyli np gorsze wstanie turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 21.10.2019 o 20:04, Daniels napisał:

1.5 mm bardziej odpręży komore spalania dzięki czemu możesz więcej dmuchnąć turbo

off topic on

Daniels a ty zauważyleś, że po tym  jak spam bot wyciągnął temat na wierzch,

to odpowiedziales na pytanie ze stycznia,

a Baby odpowiedziałes na pytanie z 2017 hehe

off topic off

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now