Sign in to follow this  
Followers 0
kowal200sx

jakie turbo proponujecie do sr2.0 aby zwiekszyc troche moc

43 posts in this topic

witam ,obecnie moj SR jest po lekkich modyfikacjach wystrojony na nistune na seryjnym turbo i seryjnych wtryskach z wykresem 300KM ,chce zwiększyć ta moc planując głowicę i wymieniając turbinę na troche wieksza i wtryski na 550 oraz zastanawiam sie na wymiana przepływomierzem powietrza,możecie mo doradzić jakie turbo mogę dostać w Polsce w rosadnych pieniądzach które szybko wstaje i trochę polata oraz pozwoli zwiększyć moc? czego szukac ? i tak samo z przepływka? doradźcie cos i zaproponujcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co wydawać 400 - 500pln na przepływkę jak można przerobić obudowę seryjne tak aby radziła sobie z większą ilością powietrza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 2860, wtryskach 550 i przepływce N62 i cisnieniu doładowania 1.3bara wygenerowałem 300km i 440 nm. Wykres jest w moim temacie

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie turbo 2871, wtryski 680cc, przepływka "seria", doładowanie 1,45b co daje 360KM i 460Nm.

A w temacie potencjału przepływomierzy : i jeden i drugi przepływomierz daje napięcie do 5V. Różni je tylko średnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 2871 z ciśnieniem doładowania 1.4b z małą dupą , przepływką N62, i wtryskach 550 wydmuchałem 350 km i 500 nm. Niby podobne setupy a kondycja pieca oraz drobne szczegóły wpływają na końcowy wynik

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w temacie potencjału przepływomierzy : i jeden i drugi przepływomierz daje napięcie do 5V. Różni je tylko średnica.

Każdy podaje sygnał do 5V, chodzi o to przy jakim flow ile dają i to je odróżnia - 300zx ogarnia do około 500km bez zbędnego kombinowania.

Zależy o ile więcej chcesz mocy, jeśli "trochę" to RSka, jeśli trochę więcej to 2871 na bb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo z Evo wersji RS ma lekki tytanowy wirnik po stronie gorącej no i twinscroll, dzięki czemu wstają już od 3200 RPM i robią tyle samo mocy co 2871R BB na małej dupie. Cena turbo z evo + kolektor wydechowy pod TS = cenie samego turbo garretta. Jakby co to mam takie świeżo zregenerowane do oddania, miałem do swojego włożyć ale pozbyłem się auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie masz racji, sensor z S14 wsadzony w rurę fi80 (jak w przepływce od 300zx) nie da takiego samego potencjału pomiarowego, byłoby to zbyt proste ;)

Co do turbo z evo i kolektora, wydaje się to być bardzo fajną opcją, jednak cena turbiny + kolektora jest 2x wyższa od chińskiej turbiny oraz ciut wyższa od garretta którego też można dostać w używce

Niemniej do 320-350hp najlepsza RSka

@Daniels, a u Ciebie coś bez szału te wyniki, na pewno wszystko ok z silnikiem ?

Edited by Binio (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote name="Binio" post="126739" timestamp="1470699742"

@Daniels, a u Ciebie coś bez szału te wyniki, na pewno wszystko ok z silnikiem ?

Do momentu pierwszego strojenia było wszystko ok.

Po ostatnim strojenia dziwnym trafem piec zgubił po 0.8b na każdym cylindrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tym turbo to chyba lepiej będzie wsadzić GT2860RS . a może iść po bandzie i turbo z Evo ?

Na 2860, wtryskach 550 i przepływce N62 i cisnieniu doładowania 1.3bara wygenerowałem 300km i 440 nm. Wykres jest w moim temacie

@Daniels, a u Ciebie coś bez szału te wyniki, na pewno wszystko ok z silnikiem ?

Chłopaki piszą o dwóch różnych Trubinach, Profesor pisze o RS'ie, a Daniel miał u siebie turbo jak seria tylko na kulce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tym turbo to chyba lepiej będzie wsadzić GT2860RS . a może iść po bandzie i turbo z Evo ?

Na 2860, wtryskach 550 i przepływce N62 i cisnieniu doładowania 1.3bara wygenerowałem 300km i 440 nm. Wykres jest w moim temacie

@Daniels, a u Ciebie coś bez szału te wyniki, na pewno wszystko ok z silnikiem ?

Chłopaki piszą o dwóch różnych Trubinach, Profesor pisze o RS'ie, a Daniel miał u siebie turbo jak seria tylko na kulce.

Tak wiem, to jest z grubsza OK choć zdarzały się specyfikacje które robiły taką moc przy mniejszym doładowaniu, ale to jest jeszcze w normie.

Bardziej chodzi mi o wynik na 2871, sam u siebie miałeś więcej przy mniejszym booście z tego co pamiętam?

Bino a możesz to jakoś wytłumaczyć? Mój siedzi w rurze o średnicy 61mm i ogarnia temat.

Ok, puki co ogarniać może, ile masz teraz, jakie napięcie daje w 'szczycie' ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wiem, to jest z grubsza OK choć zdarzały się specyfikacje które robiły taką moc przy mniejszym doładowaniu, ale to jest jeszcze w normie.

Bardziej chodzi mi o wynik na 2871, sam u siebie miałeś więcej przy mniejszym booście z tego co pamiętam?

Poruszany jest tutaj temat ogólnej wartości doładowania, do tego dochodzi kwestia przy jakich obrotach ono występuje. Turbo ładujące przy 4000 1.3 bara, a pod odcinką dmucha 1.1, wiadomo pozwoli wygenerować Nm, ale z mocy będzie relatywnie mniej. Co do samych wartości to przy pozornie podobnych setupach dochodzą kolejne kwestie samej kondycji silnika, turbiny, wydajności IC, pompy paliwa lub napięcia, wtrysków, kolektora wydechowego, czy nawet przepusnicy, izolacji, nawiewu na filtr powietrza lub finalnie temperatury pomiaru i samej hamowni :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie mierzyłem napięcia jakie daje przepływka ale ziomek który stroił mi auto twierdzi, że był jeszcze zapas. A skoro 61mm ma potencjał na minimum 360KM ( a nawet więcej ) to zaryzykuje stwierdzenie, że seryjna przepływka umieszczona w rurze 80mm ogarnie bez problemu 500KM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ogarnie. Mam przepływkę ze starego setupu na rurze 80mm. Max wyszło 450 KM i była prawie zamknięta.

Poza tym jak iść w 500 koni to map sensor tylko, i wywalić niepotrzebne badziewie z dolotu. Jak jeszcze masz spawany dolot a nie serię, a do dużego turbo wypadałoby tak zrobić to falowanie powietrza w dolocie zaburza pracę przepływki. Nawet mimo tych siatek co są z obydwu stron. Dodatkowo jak idziesz na grubo z doładowaniem, to czasem lubi rzygnąć powietrzem w dolot i przepływka niepotrzebnie to samo 2x mierzy :)

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wiem, to jest z grubsza OK choć zdarzały się specyfikacje które robiły taką moc przy mniejszym doładowaniu, ale to jest jeszcze w normie.

Bardziej chodzi mi o wynik na 2871, sam u siebie miałeś więcej przy mniejszym booście z tego co pamiętam?

Poruszany jest tutaj temat ogólnej wartości doładowania, do tego dochodzi kwestia przy jakich obrotach ono występuje. Turbo ładujące przy 4000 1.3 bara, a pod odcinką dmucha 1.1, wiadomo pozwoli wygenerować Nm, ale z mocy będzie relatywnie mniej. Co do samych wartości to przy pozornie podobnych setupach dochodzą kolejne kwestie samej kondycji silnika, turbiny, wydajności IC, pompy paliwa lub napięcia, wtrysków, kolektora wydechowego, czy nawet przepusnicy, izolacji, nawiewu na filtr powietrza lub finalnie temperatury pomiaru i samej hamowni :).

To wiem, ale zakłądamy że większość projektów budowanych na stage3 ma relatywnie zbliżone spec bo tak jest.

Jeśli stroiliście na 1,4 w peaku które ma generować moment łamiący kręgosłup a później obniżyliście to ok, dlatego mocy jest mało do boostu w peaku

To tak jak u mnie w JZ, w peaku obecnie jest 1,55bara co generuje 720nm ale później sprężyna w WG nie ogarnia i doładowanie spada w dół i moc jest przy 1,25bara (577hp)

Niemniej u Danielsa widać że coś chyba nie domaga? Może problem z pierścieniem albo półką?

Niestety nie mierzyłem napięcia jakie daje przepływka ale ziomek który stroił mi auto twierdzi, że był jeszcze zapas. A skoro 61mm ma potencjał na minimum 360KM ( a nawet więcej ) to zaryzykuje stwierdzenie, że seryjna przepływka umieszczona w rurze 80mm ogarnie bez problemu 500KM.

Seryjna ogarnia do około 300hp

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wiem, ale zakłądamy że większość projektów budowanych na stage3 ma relatywnie zbliżone spec bo tak jest.

Dokładnie tak jest, dlatego generują w granicach 340-360KM, a różnice wynikają z tego co napisałem wcześniej :).

Co do auta Danielsa, wcześniej na GT28 na doładowaniu 1.3 w peaku spadającym do 1.1 wyszło 300KM. Na Gt2871 na 1.4 bara wyszło 345KM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reasumując do planowanych przez kolegę Kowala modów wystarczy seryjna przepływka ale w większej obudowie. Natomiast przepływka z 300zx nadaje się do setupów które przepływki nie powinny już mieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reasumując do planowanych przez kolegę Kowala modów wystarczy seryjna przepływka ale w większej obudowie. Natomiast przepływka z 300zx nadaje się do setupów które przepływki nie powinny już mieć.

Tu jeszcze warto zaznaczyć na czym stroisz

np

Nistune to przepływka musi zostać

EMU to korzystasz z Map Sensora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0