Sign in to follow this  
Followers 0
Maly10001

CA18DET Co byście poprawili w serii przy składaniu

68 posts in this topic

Jak w tytule, nie długo biorę się za składanie det'a do gooza, na co zwrócili byście szczególną uwagę, co byście poprawili w serii mając ten silnik w kawałkach na stole, albo czego zapomnieliście zrobić mając taki silnik a później żałowaliście tego ? Jakieś sugestie bądź modyfikacje ? Może zastosowanie innego kolektora wydechowego ? wtrysków? regulatora zewnętrznego ? Silnik będzie składany na GT25, kompie od Xree, kolektor widzi mi się baran.

Uprzedzam pytania : tak mam pojęcie o składaniu silników, robiłem już to kilka razy i wszystkie żyją długi czas bez problemowo, Oczywiście wszystko składane będzie na nowych częściach wraz z odwiedzaniem szlifierzy.

Edited by Maly10001 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wylizać wszystko wszędzie do czysta, pod blaszkami np. tymi pod deklami zaworów. Nowa pompa oleju - MUS!

To by było na tyle - będzie Pan dbał, będzie jeździło. Ewentualnie większa misa olejowa. Wszelkie spływy oleju, inne smoki itd. to raczej tylko domniemania - szaman bez tego upierdala grubo.

Barana bym odpuścił jeśli chcesz chińczyka kupić - ponoć co chwila wydmuchuje uszczelki pod nim i jest tak pospawany że może rozwalić turbo jakiś urywający się farfocel.

Możesz ewentualnie się o jakieś portingi pokusić ale ja wiem czy jest sens? Przy tym setupie co napisałeś spokojnie seryjne CA wydala - tak do +/- (bardziej minus) 300 koni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

porting głowicy CA daje dużo, mam zrobione u siebie i w porównaniu do całkowitej serii, silnik jest dużo bardziej elastyczniejszy, fajniej wstaje z dołu.

można zrobić od razu mod przestawienia rozrządu o ząb na walku ssącym i wtedy ca to inny silnik, ale trzeba stroić.

powiększona misa tez jest dobrym pomysłem, zawsze to więcej oleju, niż 3 litry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem w jaką moc celujesz, ale ja bym zostawił seryjny kolektor - turbina dużo wcześniej wstaje, a że CA nie ma VTC jak SR, to chyba warto o tym pomyśleć, aby silnik miał jako taką elastyczność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopak pisze o silniku a nie jego osprzecie.

Mając rozebrany silnik warto wymienić uszczelniacze zaworowe , możesz pokusić się na ostre wałki,wymienić pierścienie,zrobić honowanie, wymienić uszczelke pod głowicą, śruby głowicy dać mocniejsze, panewki, wymienić komplet uszczelek, założyć większą miskę.

Zobaczysz ile cię to wyniesie. A nastepnie zobacz ile zostaniew śrutu na osprzęt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A no i jak silnik będzie u szlifierza, to nie żałuj kasy na osiowanie bloku, korbowodow i spasowanie tego jak należy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście wszystko na nowych uszczelkach itp, szpilki głowicy to myślę że elring będzie si, jak najbardziej nowe pierścienie, głowica leży też już gotowa po kapitalce nowe uszczelniacze i docieranie zaworów, nowa hydraulika, Daniels jeżeli jest coś ciekawego z osprzętu to również jestem zainteresowany, celuje w 280 ale nie pogniewał bym się za 3 z przodu, chociaż symboliczne ale pełna cyfra zawsze ładnie wygląda. Wiadomo że silnik będzie cały pomalowany żeby kulturalnie to wyglądało a komora również odpowiednio przygotowane pod nowe serce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z osprzętu przyda się wiekszy IC , większe wtryski, większą przepływka, większą przepustnica, dobry sterownik,

Do 300 km spokojnie wystarczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komp od Xree miałem przez chwilę i jechało troszkę lepiej ale tylko górą, dół bez zmian.

Baran jak chcesz problemy to jak najbardziej, miałem przez chwilę, 2 razy zrzucić i 2 razy wydmuchana uszczelka, pewnie i by trzeci raz powyginało go.

Seryjny regulator jeśli sprawny to zostawić. Pokusił bym się o jakieś det3/ nistune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Badzię Xree chociaż tymczasowo, na razie dla mnie to zbędny wydatek zmieniać na inny , IC już jest bo w serii wcale go nie było, niby do 300km ale możliwe że większy by się przydał . Co do wtrysków to od czego proponujesz wstawić ? Za poradę dotyczącą kolektora dziękuję, zostaje seria :D KomarGC również odradził zmiany na taniego chińczyka. Jeżeli chodzi o porting to powiedz mi jak się ma później to z seryjnym kolektorem ssącym ? Jednak robisz fajniejszy przepust tylko w kanałach głowicy , czy kolektor nie stanowi tutaj kolejnego ograniczenia ? Jeżeli chodzi o przepływkę i przepustnicę to tutaj poprosił bym o przykłady od czego, wiadomo customowa trochę kosztuje, rozumiem że nie można mieć wszystkiego idąc budżetowo tak jak ja, ale na pewno można zastosować od czegoś co nie kosztuje sryliard złociszy, przykładowo w escorcie rs wkładałem z galaxy i już było lepiej :) Ogólnie można by było złożyć tutaj kompendium wiedzy bo takowego nie znalazłem, widzę że wiedzę macie ogromną, jakąś tam sam również dysponuję, ale myślę że dla potomnych przydało by się to wrzucić w jedno miejsce, przynajmniej mniej pytań, oczywiście jeżeli ktoś ma jakieś zdjęcia z wymiarami, rysunkami, zastosowaniem części z innych aut to będę wdzięczny, poprosił bym również Admina o podpięcie wątku jeżeli uważa że jest słuszny i można zaczerpnąć z niego wiedzy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtryski albo Nismo 555 albo od Subaru Imprezy 550 pasują pod seryjne wtyczki.

przepływomierz Z32 TT N62 300ZX

przepływka od Primery P11 lecz ona wymaga delikatnej kosmetyki bądź jakaś dedykowana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o przepustnicę to z KA24, jest 60mm (seria CA 54) i pasuje ponoć p&p.

Co do przepływki to ja osobiście bym upiekł dwie pieczenie na jednym ogniu - zamiast ładować kasę w większe (które często gęsto kosztują parę stów), zainwestowałbym w DET3 z Mapsensorem - wypierdzielisz zupełnie przepływkę i problem z głowy, na dodatek masz opcję bardziej rozwojową i stroisz sobie pod konkretny setup, możesz się już bawić z wałkami itd. i potem każda nawet mini zmiana w silniku/osprzęcie tylko sobie dostrajasz. Moim zdaniem gra warta świeczki.

EMU - fajne, ale ja bym chyba nie wsadzał kompa wartego niemal tyle co silnik, choć z drugiej strony daje on potężne możliwości i jest w zasadzie dożywotni jeśli mona to tak nazwać - zmieniasz silnik, komp zostaje :) . Niejaki Ron - pracownik Ecumastera - ma S13 z CA na EMU :) . Dodatkowo mam cynk że trwają prace nad kostką przejściową EMU-wiązka CA, więc możliwe że za jakiś czas będzie w zasadzie p&p EMU do CA, bez rzeźby nowej wiązki :) .

Co do portingu i kolektora to sam jestem ciekaw, więc się podpinam pod pytanie co z kolektorem? Poszerzamy tylko tą jego część na wtryskiwacze żeby nie było żadnych "turbulencji" czy co? Myślałem szczerze że porting wiele nie da ale skoro tak twierdzisz Golec to wezmę to też pod uwagę przy składaniu mojego drugiego CA (jeśli projekt dojdzie do skutku :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem ciekawą rzecz , mianowicie przepływka z SR20DE z primery, jest spora, tylko kostką się różni, może i tędy droga w przecieraniu szlaków, z ZX'a kosztuje sporo, wiadomo nie płacisz za zbędny element przy grubszych modach. Jeżeli chodzi o ecu to z det'em ciekawa opcja, wiadomo że najlepszym wyjściem jest włożenie ecumastera, ale wiadomo cena...... Wiem że nie jest najdroższym kompem i stosunek ceny do jakości wypada mega, ale jednak jak trafnie zauważyłeś porównanie ceny kompa do silnika. Przepustnice spróbuję przymierzyć z forda, została mi się jedna z explorera, może podejdzie, tylko muszę znaleźć, nie pamiętam czy mam u siebie czy u znajomych w warsztacie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daniels podałeś wtryski siadające pod sr nie pod ca.

Pod ca szukaj wtrysków z evo IV 480cc, evo V 550cc, eclipse gst, gsx manual, eagle talon 450cc (xree ogrania max 480cc bez dostrojenia jeżeli masz reg. ciś. plaiwa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulator leży zewnętrzny Tomei, zawsze można się wpiąć nim, dla tego mi coś nie pasowało z nimi :P ok co do wtrysków to już bd wiedział co robić, ale czy wtrysk 450 to już nie jest trochę przerost formy nad treścią ? jednak moc nie jest nie wiadomo jak wielka.

Edited by Maly10001 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mefisto racja.

a wtryski 450 nie są przesadą , można by stwierdzić , że nawet bezpiecznikiem w razie przeładowania turbiny ;D

kiedyś wytłumaczył mi to ktoś w krótki i przejrzysty sposób.

większe wtryski zapobiegną spłynięciu tłoka w razie awarii i przeładowania do max turbiny.

gdy taka awaria nastąpi wtrysk działa w 100% wydajności i dzięki temu mieszanka nie jest za sucha , dzięki temu w krytycznym momencie jest mniejsze ryzyko na stopienie.

jedynym minusem są wyższe wolne obroty

Edited by Daniels (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do wolnych obrotów to plus jak dla mnie, szybszy obieg płynu w układzie chłodzenia, co skutkuje również szybszym zbiciem temperatury przy włączonych wentach :D Jeszcze jaką chłodnicę polecicie zamiast serii ? Jeżeli chodzi o wtryski to shelby gt500 ma podobne 550ccm, nowe nawet nie zabijają ceną, tylko kwestia kostki.

Edited by Maly10001 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

komplet wtrysków z evo to koszt rzędu 600 zł i pewnie taniej nic nie wyrwie pasujacego. tak jak Daniels pisze, zawsze lepiej aby wtryski miały trochę zapasu. w razie potrzeby niby można podnieść ciśnienie paliwa.

nie Mierzyłem dokładnie o ile zostały powiększone kanały w mojej głowicy, ale kolektor ssacy tak samo był rozwiercany, wygładzony i spolerowany gdzie był jeszcze dostęp.Nie robisz tego tylko w miejscu przy wtrysku, tylko po całej powierzchni kanału. ;)

kolektora wydechowego nie trzeba ruszać, on ma tak ogromne te kanały, że nawet po portingu kanałów wydechowych będą one mniejsze niż te w kolektorze :D

przy przepustnicy z ka trzeba coś przerobić aby siadła, przy montażu IC będę kombinowal z taką u siebie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

akurat gdybym miał wydać 600 zł na używki to chyba bym dołożył te 50 zł i kupił nowe z shelby :D z wtryskami zawsze jeszcze można pokombinować i poszukać, jednak sporo aut seryjnie szło w turbo. Ok to teraz wiem jak robiłeś porting, więc mówisz że różnica znacząca ? czego używałeś do szlifowania ? standard dremela ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

głowicy sam nie robiłem była już zrobiona przez poprzedniego właściciela, ja tylko poprawiłem kolektor ssacy.

kolektor szlifowalem różnymi frezami do metalu

Edited by Golec (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0