Maly10001

CA18DET Co byście poprawili w serii przy składaniu

68 postów w tym temacie

Jak w tytule, nie długo biorę się za składanie det'a do gooza, na co zwrócili byście szczególną uwagę, co byście poprawili w serii mając ten silnik w kawałkach na stole, albo czego zapomnieliście zrobić mając taki silnik a później żałowaliście tego ? Jakieś sugestie bądź modyfikacje ? Może zastosowanie innego kolektora wydechowego ? wtrysków? regulatora zewnętrznego ? Silnik będzie składany na GT25, kompie od Xree, kolektor widzi mi się baran.

Uprzedzam pytania : tak mam pojęcie o składaniu silników, robiłem już to kilka razy i wszystkie żyją długi czas bez problemowo, Oczywiście wszystko składane będzie na nowych częściach wraz z odwiedzaniem szlifierzy.

Edytowane przez Maly10001 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wylizać wszystko wszędzie do czysta, pod blaszkami np. tymi pod deklami zaworów. Nowa pompa oleju - MUS!

To by było na tyle - będzie Pan dbał, będzie jeździło. Ewentualnie większa misa olejowa. Wszelkie spływy oleju, inne smoki itd. to raczej tylko domniemania - szaman bez tego upierdala grubo.

Barana bym odpuścił jeśli chcesz chińczyka kupić - ponoć co chwila wydmuchuje uszczelki pod nim i jest tak pospawany że może rozwalić turbo jakiś urywający się farfocel.

Możesz ewentualnie się o jakieś portingi pokusić ale ja wiem czy jest sens? Przy tym setupie co napisałeś spokojnie seryjne CA wydala - tak do +/- (bardziej minus) 300 koni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

porting głowicy CA daje dużo, mam zrobione u siebie i w porównaniu do całkowitej serii, silnik jest dużo bardziej elastyczniejszy, fajniej wstaje z dołu.

można zrobić od razu mod przestawienia rozrządu o ząb na walku ssącym i wtedy ca to inny silnik, ale trzeba stroić.

powiększona misa tez jest dobrym pomysłem, zawsze to więcej oleju, niż 3 litry.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem w jaką moc celujesz, ale ja bym zostawił seryjny kolektor - turbina dużo wcześniej wstaje, a że CA nie ma VTC jak SR, to chyba warto o tym pomyśleć, aby silnik miał jako taką elastyczność.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chłopak pisze o silniku a nie jego osprzecie.

Mając rozebrany silnik warto wymienić uszczelniacze zaworowe , możesz pokusić się na ostre wałki,wymienić pierścienie,zrobić honowanie, wymienić uszczelke pod głowicą, śruby głowicy dać mocniejsze, panewki, wymienić komplet uszczelek, założyć większą miskę.

Zobaczysz ile cię to wyniesie. A nastepnie zobacz ile zostaniew śrutu na osprzęt...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A no i jak silnik będzie u szlifierza, to nie żałuj kasy na osiowanie bloku, korbowodow i spasowanie tego jak należy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oczywiście wszystko na nowych uszczelkach itp, szpilki głowicy to myślę że elring będzie si, jak najbardziej nowe pierścienie, głowica leży też już gotowa po kapitalce nowe uszczelniacze i docieranie zaworów, nowa hydraulika, Daniels jeżeli jest coś ciekawego z osprzętu to również jestem zainteresowany, celuje w 280 ale nie pogniewał bym się za 3 z przodu, chociaż symboliczne ale pełna cyfra zawsze ładnie wygląda. Wiadomo że silnik będzie cały pomalowany żeby kulturalnie to wyglądało a komora również odpowiednio przygotowane pod nowe serce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z osprzętu przyda się wiekszy IC , większe wtryski, większą przepływka, większą przepustnica, dobry sterownik,

Do 300 km spokojnie wystarczy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Komp od Xree miałem przez chwilę i jechało troszkę lepiej ale tylko górą, dół bez zmian.

Baran jak chcesz problemy to jak najbardziej, miałem przez chwilę, 2 razy zrzucić i 2 razy wydmuchana uszczelka, pewnie i by trzeci raz powyginało go.

Seryjny regulator jeśli sprawny to zostawić. Pokusił bym się o jakieś det3/ nistune.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Badzię Xree chociaż tymczasowo, na razie dla mnie to zbędny wydatek zmieniać na inny , IC już jest bo w serii wcale go nie było, niby do 300km ale możliwe że większy by się przydał . Co do wtrysków to od czego proponujesz wstawić ? Za poradę dotyczącą kolektora dziękuję, zostaje seria :D KomarGC również odradził zmiany na taniego chińczyka. Jeżeli chodzi o porting to powiedz mi jak się ma później to z seryjnym kolektorem ssącym ? Jednak robisz fajniejszy przepust tylko w kanałach głowicy , czy kolektor nie stanowi tutaj kolejnego ograniczenia ? Jeżeli chodzi o przepływkę i przepustnicę to tutaj poprosił bym o przykłady od czego, wiadomo customowa trochę kosztuje, rozumiem że nie można mieć wszystkiego idąc budżetowo tak jak ja, ale na pewno można zastosować od czegoś co nie kosztuje sryliard złociszy, przykładowo w escorcie rs wkładałem z galaxy i już było lepiej :) Ogólnie można by było złożyć tutaj kompendium wiedzy bo takowego nie znalazłem, widzę że wiedzę macie ogromną, jakąś tam sam również dysponuję, ale myślę że dla potomnych przydało by się to wrzucić w jedno miejsce, przynajmniej mniej pytań, oczywiście jeżeli ktoś ma jakieś zdjęcia z wymiarami, rysunkami, zastosowaniem części z innych aut to będę wdzięczny, poprosił bym również Admina o podpięcie wątku jeżeli uważa że jest słuszny i można zaczerpnąć z niego wiedzy :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wtryski albo Nismo 555 albo od Subaru Imprezy 550 pasują pod seryjne wtyczki.

przepływomierz Z32 TT N62 300ZX

przepływka od Primery P11 lecz ona wymaga delikatnej kosmetyki bądź jakaś dedykowana

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli chodzi o przepustnicę to z KA24, jest 60mm (seria CA 54) i pasuje ponoć p&p.

Co do przepływki to ja osobiście bym upiekł dwie pieczenie na jednym ogniu - zamiast ładować kasę w większe (które często gęsto kosztują parę stów), zainwestowałbym w DET3 z Mapsensorem - wypierdzielisz zupełnie przepływkę i problem z głowy, na dodatek masz opcję bardziej rozwojową i stroisz sobie pod konkretny setup, możesz się już bawić z wałkami itd. i potem każda nawet mini zmiana w silniku/osprzęcie tylko sobie dostrajasz. Moim zdaniem gra warta świeczki.

EMU - fajne, ale ja bym chyba nie wsadzał kompa wartego niemal tyle co silnik, choć z drugiej strony daje on potężne możliwości i jest w zasadzie dożywotni jeśli mona to tak nazwać - zmieniasz silnik, komp zostaje :) . Niejaki Ron - pracownik Ecumastera - ma S13 z CA na EMU :) . Dodatkowo mam cynk że trwają prace nad kostką przejściową EMU-wiązka CA, więc możliwe że za jakiś czas będzie w zasadzie p&p EMU do CA, bez rzeźby nowej wiązki :) .

Co do portingu i kolektora to sam jestem ciekaw, więc się podpinam pod pytanie co z kolektorem? Poszerzamy tylko tą jego część na wtryskiwacze żeby nie było żadnych "turbulencji" czy co? Myślałem szczerze że porting wiele nie da ale skoro tak twierdzisz Golec to wezmę to też pod uwagę przy składaniu mojego drugiego CA (jeśli projekt dojdzie do skutku :P )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zauważyłem ciekawą rzecz , mianowicie przepływka z SR20DE z primery, jest spora, tylko kostką się różni, może i tędy droga w przecieraniu szlaków, z ZX'a kosztuje sporo, wiadomo nie płacisz za zbędny element przy grubszych modach. Jeżeli chodzi o ecu to z det'em ciekawa opcja, wiadomo że najlepszym wyjściem jest włożenie ecumastera, ale wiadomo cena...... Wiem że nie jest najdroższym kompem i stosunek ceny do jakości wypada mega, ale jednak jak trafnie zauważyłeś porównanie ceny kompa do silnika. Przepustnice spróbuję przymierzyć z forda, została mi się jedna z explorera, może podejdzie, tylko muszę znaleźć, nie pamiętam czy mam u siebie czy u znajomych w warsztacie .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Daniels podałeś wtryski siadające pod sr nie pod ca.

Pod ca szukaj wtrysków z evo IV 480cc, evo V 550cc, eclipse gst, gsx manual, eagle talon 450cc (xree ogrania max 480cc bez dostrojenia jeżeli masz reg. ciś. plaiwa)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Regulator leży zewnętrzny Tomei, zawsze można się wpiąć nim, dla tego mi coś nie pasowało z nimi :P ok co do wtrysków to już bd wiedział co robić, ale czy wtrysk 450 to już nie jest trochę przerost formy nad treścią ? jednak moc nie jest nie wiadomo jak wielka.

Edytowane przez Maly10001 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mefisto racja.

a wtryski 450 nie są przesadą , można by stwierdzić , że nawet bezpiecznikiem w razie przeładowania turbiny ;D

kiedyś wytłumaczył mi to ktoś w krótki i przejrzysty sposób.

większe wtryski zapobiegną spłynięciu tłoka w razie awarii i przeładowania do max turbiny.

gdy taka awaria nastąpi wtrysk działa w 100% wydajności i dzięki temu mieszanka nie jest za sucha , dzięki temu w krytycznym momencie jest mniejsze ryzyko na stopienie.

jedynym minusem są wyższe wolne obroty

Edytowane przez Daniels (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Co do wolnych obrotów to plus jak dla mnie, szybszy obieg płynu w układzie chłodzenia, co skutkuje również szybszym zbiciem temperatury przy włączonych wentach :D Jeszcze jaką chłodnicę polecicie zamiast serii ? Jeżeli chodzi o wtryski to shelby gt500 ma podobne 550ccm, nowe nawet nie zabijają ceną, tylko kwestia kostki.

Edytowane przez Maly10001 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

komplet wtrysków z evo to koszt rzędu 600 zł i pewnie taniej nic nie wyrwie pasujacego. tak jak Daniels pisze, zawsze lepiej aby wtryski miały trochę zapasu. w razie potrzeby niby można podnieść ciśnienie paliwa.

nie Mierzyłem dokładnie o ile zostały powiększone kanały w mojej głowicy, ale kolektor ssacy tak samo był rozwiercany, wygładzony i spolerowany gdzie był jeszcze dostęp.Nie robisz tego tylko w miejscu przy wtrysku, tylko po całej powierzchni kanału. ;)

kolektora wydechowego nie trzeba ruszać, on ma tak ogromne te kanały, że nawet po portingu kanałów wydechowych będą one mniejsze niż te w kolektorze :D

przy przepustnicy z ka trzeba coś przerobić aby siadła, przy montażu IC będę kombinowal z taką u siebie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

akurat gdybym miał wydać 600 zł na używki to chyba bym dołożył te 50 zł i kupił nowe z shelby :D z wtryskami zawsze jeszcze można pokombinować i poszukać, jednak sporo aut seryjnie szło w turbo. Ok to teraz wiem jak robiłeś porting, więc mówisz że różnica znacząca ? czego używałeś do szlifowania ? standard dremela ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

głowicy sam nie robiłem była już zrobiona przez poprzedniego właściciela, ja tylko poprawiłem kolektor ssacy.

kolektor szlifowalem różnymi frezami do metalu

Edytowane przez Golec (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Dodaj nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz