HakenTK

SR20DE s15 ITB/4-1/hks 264/264 Pomoc w dalszych modach!

30 postów w tym temacie

Witam!

Wrzucam Sr wolnossacego do mojej s13 z s15. I chciałbym się dowiedzieć co przydało by się zrobić albo jakie macie doswiadczenia. Zakupiłem juz ostre walki hks 264/264, reg kółka rozrządu,będę budować kolektor 4-1 jak w torowkachi wydech 2,25 na przelocie, Oraz ITB.

Moje pytanie jest następujący co z głowica planować ja jeśli tak to o ile co z kanałami ile powiększać?

I co jeszcze można zrobić jak widzicie lekkie koło pasowe i zamach? Zapewne wtedy wyważenie dołu kto gdzie to robi?

Czy można zaadaptować tłoki z czegoś odprezac czy doprezac? Silnik chciałbym kręcić pod 8,5-9krmp.

Na koniec strojenie tylko czy det3 będzie wystarczający bo emu 3x drożej wychodzi i wtedy nowa wiązkę jak juz!

Otwieram dyskusje przyjmę każda dobra wartościową rade!

I nie nie będę tego uturbiał ;-)

Edytowane przez HakenTK (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy 8,5-9krpm to już musisz głowice z hydrauliki na mechanikę przerobić.

Do tego koło zamachowe jakieś mega lekkie i ATI damper. I dużo, dużo, bardzo dużo innych pierdół.

Ale powodzenia, kibicuje i bardzo chętnie zobaczę wyniki prac

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Głowica będzie robiona fachowo tylko lowport jest mniej podatny na obróbkę niestety (mniej mięsa na porting)

. A lekkie pasowe z alu i lekki zamach i wywazyc układ korbowy nie lepsze niż ati damper?

I co masz na myśli mowiec dużo innych pierdol?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

8,5-9k na głowicy z Ygrekami?

Na pewno nauczysz się szybko zdejmować pokrywę zaworów i wałki rozrządu.

Wydech w N/A temat rzeka, a 2,25" to chyba jakiś żart. Kolektor raczej 4-2-1
ITB, ok ale jak już wiertarkę zrobić to wypadało by przejść z maf na map.
Na koniec okaże się że objedzie cie sr20det z IC, wydechem, za połowę kwoty.

Pierwsze trzy biegi wolnossak będzie szedł, zapniesz IV i det ci będzie odchodził

Reakcja na gaz fajnie, ale konie w N/A o wiele droższe. Ta kasa jak by poszła w już zaturbiony silnik nie odstawał by zbyt wiele od tej wiertarki.

Cytując kolegi trabirider:

"Na tor wysoko kręcące wolnossące V8, na ulicę turbo, musi wciskać w fotel"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A co jest takiego w glowicy DE, ze chcesz ja zamiast VE??Chyba nie chodzi o rzezbe z montazem?Mysle, ze chodzi tu glownie o fundusze,tak? Jezeli na starcie EMU jest za drogie,a finalnie i tak okaze sie,ze byloby najlepszym rozwiazaniem. Napewno nieodprezac jezeli nie dajesz turbo. Jak dobrze pamietam w DE jest CR 10.0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale ja nie oczekuje od was, komentarzy co złe i że det 10000x lepszy, tylko rzeczowych pomocnych informacji!!

A kto tu mówi aby na prostej tym latać!? Samochód do zabawy, naszła mnie chęć na N/A i tyle chce zobaczyć ile się da bez turbo i tyle! A Ty sam Tomek masz CA, nie neguje ale za to co zainwestowales mogłeś mieć SR również.

Wydech mam policzony, i tylko 4-1 żadne 4-2-1!

Wystroje to na SA jednak już ogarnąłem, tylko będę musiał zrobić itb od podstaw do tego bo aftermarketowe zaa oceanu albo Japonii za drogo wychodzą

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wstyd 4 lata na forum i nie wiedzieć takich rzeczy :P

VE

Dlatego napisalem co jest w glowicy DE,ze ja wybiera,a nie chce VE. Ja teraz jak bym mial wybierac to od razu VE. Tylko wiadomo $$+EMU

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam ziomeczka co robi sr wolnossace od zawsze, sr zna na wylot sam obrabia głowice, walki wymysla i wsio inne! Wedle jego doświadczenia DE jest bardzo dobry do rozbudowy ;-)

Ale może ktoś jeszcze się wypowie na ten temat z doświadczeniem a nie wiedzą teoretyczna z internetu!

Czekam, aż Coobcio trafi tutaj :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale ja nie oczekuje od was, komentarzy co złe i że det 10000x lepszy, tylko rzeczowych pomocnych informacji!!

A kto tu mówi aby na prostej tym latać!? Samochód do zabawy, naszła mnie chęć na N/A i tyle chce zobaczyć ile się da bez turbo i tyle! A Ty sam Tomek masz CA, nie neguje ale za to co zainwestowales mogłeś mieć SR również.

Wydech mam policzony, i tylko 4-1 żadne 4-2-1!

Wystroje to na SA jednak już ogarnąłem, tylko będę musiał zrobić itb od podstaw do tego bo aftermarketowe zaa oceanu albo Japonii za drogo wychodzą

To że nie oczekujesz to nie znaczy że ich nie będzie. Na więcej jak 240 koni nie licz. Primery BTCC maximum miały 300 hp i coś koło 360Nm na głowie DE. Koszt silnika i skrzyni 18k $ Rev limit tych silników 8,5k.

Jak uda ci sie ugrać te 240hp i ze 300 Nm to będzie dużo. Na tych wałkach co masz nie bardzo, jaki mają lift?

Pogadaj z Coobciem(Proszony do tablicy!), miał fazę na wolnossące sr20 i przerabiał też temat VE. Założenie golowy z VE według mnie tyle samo albo i mniej zabawy jak itb. Jak ma mieć to jakikolwiek sens głowa z VE musi być.

Co do kosztów to można powiedzieć że mój wóz jest budżetowy. Jedyne inwestycje to niezałożone części jak: nistune, koła rozrządu, sikacze 560 przepływka n60 z r33 s2, zamach, docisk i tarcza razem okolice 2,5k. To według ciebie są inwestycje? Jeszcze wałek wydechowy za 40 zł :D

Wydech, ic ,dolot pompa paliwa turbo ebc, nie licz bo to konieczne dla sr20 czy ca18.

Trochę porywasz się z motyką na księżyc, sr20 z s15 ma okolice 160-170 HP a wiem że ka24E jest w stanie go objechać. Oba w s13, i oba tylko wydech zmieniony, może jeszcze dolot ale tego to nie wiem. Jak chcesz pojeździć to nie wydziwiaj na pierwsze tylko poskładaj na serii ten silnik. Pojeździć parę miesięcy i ci się wizja wyklaruje. Na chwilę obecną projekt ma możliwość skończenia jako nieskończony i rozsprzedany. Chcesz jeździć nie szalej z specyfikacją na pierwsze. Jeśli moja gadka ciebie nie przekonuje tylko motywuje jeszcze bardziej też dobrze :)

Edytowane przez Tomek89 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja będę jeździł oczywiście, mam pełen swap ze wszystkim ;-) zbieram graty jak będę miał full informacji i części dopiero będę działać ;-) narazie seria na przelocie i dobrym grubym dolocie i nic więcej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odchudzanie wału korbowego z kołem zamachowym i wyważenie i osiowanie tego wszystkiego z lekkim kołem pasowym zrobi Ci najlepiej i prawdopodobnie najtaniej Pan Kuś ze Staniątek (pod Krk). Musisz jednak mu to zawieźć, albo wysłać znajomemu z Krk żeby Ci to ogarnął, bo Pan Kuś ma wyje...ane na wysyłki, nie będzie nic odbierał, a tym bardziej pakował i wysyłał.

Ja też bym się nie pakował w rzeźbę DE tylko pakować VE plus dobre wałki, a za to co będziesz musiał dołozyć do tej głowicy odpuścić sobie na razie ITB - Coobcio na VE plus wałki chyba z SR16 już przekraczał 200 o jakieś 10/20 koni. :)

ITB sobie dorzucić jak będzie kasa.

Ja jestem za i kibicuję, sam bym chętnie coś takiego zbudował - just for fun!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

HakenTK, poszukaj postów Coobcia, pozatym jak masz takiego Gandalfa od SR20 to po co się pytasz na forum o mody ? :D

Coobcio pisał kiedyś na ten temat:

SR20VE którego zamieściłem wykres dół tzn przedział od 1500 do 4000obr.min ma lepszy jak BMW seri 3 o pojemności 2,5L...
Żeby mieć wolnossaka co ma mocny dół i górę oraz stabilne, równe wolne obroty to tylko zmienne fazy i nic innego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

HakenTK, poszukaj postów Coobcia, pozatym jak masz takiego Gandalfa od SR20 to po co się pytasz na forum o mody ? :D

Hehe otóż to.

Tak jak mówił ktoś wcześniej, odpuść na początek ITB, bo władujesz niewspółmiernie dużo $ do efektów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gandalf Gandalfem ale zapytać można ;-)

Itb akurat to nie taki problem jak główa z VE fwd na blok de rwd, bo flansze sobie podocinam, się pospawa co trza spasuje a strojenie i tak musi być.

Tłoki z sr16ve, uszczleka metalowa 1mm (mam dostęp) i juz kompresja powyżej 12,5, tylko teraz jeszcze pompa oleju z DET i costumowa lista pod ITB na wtryskach tez z DET.

Najbardziej martwi mnie obróbka głowicy low port i kompensatory od tomei, zawory itp najwięcej czasu roboty i pieniędzy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jaką planujesz długość wydechu i średnice rur kolektora ? mówisz o 2,25 , ale o ile wiem wydech liczy się po skończeniu całego silnika , kiedy masz czasu otwarcia zaworów , przekrój kanałów dol/wyd po portingu. Wiec po co zaczynań od końca i liczyć drugi raz po zmianach ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ten wydech jest pod serię, po zbudowaniu kolektora (który również trza będzie policzyć) przebuduje się zgodnie ze sztuką na 2tlumikach przelotowych 2,25 z tym ze ostatni 2,5 a wkładka na 2,25 ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Dodaj nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz