Sign in to follow this  
Followers 0
Tomek89

CA18/CD20

2 posts in this topic

Na TK jest podobny temat ale chcę poinformować was o paru ciekawostkach odnośnie podobieństwa tych silników

Na początek pompa oleju z cd20 siada na blok i wał z ca18det.
Pompa oleju z ca18 objętość geometryczna 10 cm3 na obrót

cd20t objętość geometryczna 12 cm3 na obrót
czyli jest wydajniejsza pompa oleju do ca18.

Zostało pomierzyć co i jak z osłonami rozrządu misą oleju, smok przypuszczam że będzie w razie takiego modu nieseryjny

https://youtu.be/6LkQgQWanLc

edit:

Miska nie pasuje, 2 otwory pompy za daleko z przodu wychodzą względem miski, osłona rozrządu pewnie też nie będzie pasować. Zostaje porównać sam wirnik, może jest szerszy.

Edited by Tomek89 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i super. Pozostaje jeszcze znaleźć dobre źródło z nowymi pompami takimi i odpalić pierwsze auto na niej. Zobaczyć jak będzie z ciśnieniem.

Ja jeszcze obiecałem pomierzyć pompę "JDM" która leży u mnie w garażu, czyli taka z ostrymi zębami, a nie w kształcie kwiatka. Jest duża szansa iż również jest wydajniejsza ponieważ z silnika z tą pompą wyjąłem nie naruszony wał nominalny który jeździ u mnie w silniku. Pompę zmieniłem na nową z ostrożności, ale JDMa na wszelki wypadek zostawiłem ;) .

Co do podobieństw CA/CD oprócz pompy jest szansa iż siada również wał korbowy. Trzeba by to sprawdzić i jeśli to prawda to w prosty i względnie tani sposób można zorganizować strokera na CA20DET.

Było nawet podejrzenie że głowa spasuje na blok, ale to już chyba spaliło... ...na panewce :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0