Sign in to follow this  
Followers 0
DiLGT

Panewki glyco i kolbenschmidt

18 posts in this topic

Zakladal ktos z was takie panewki do nissana? W necie generalnie jakies komentarz ptzewijaja sie tylko przez fora niemieckiej motoryzacji a w sumie sa dosc tanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O Glyco nic nie wiem.

KS z kolei to porządna firma jak sama nazwa wskazuje niemiecka. Zakładają je do 500 konnych VR6 i banglają.

Z tanich panewek masz jeszcze NDC - jest to japońska firma która robi panewki dla Nissana na pierwszy montaż, tak więc każde CA czy SR kiedyś na "NDC" jeździł, tylko z napisem Nissan. Też dobre panewki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czemu głupotą? Skoro zamiast ASO panewek czy ACL'i można kupić NDC po taniości, a to, to samo co OEM , to po co marnować kasę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Głupotą jest zakładanie tanich panewek

Pozwolę sobie się nie zgodzić :)

Tutaj pojawia się pytanie jakie kto ma wymagania co do silnika który składa:

Jeśli nie zamierzasz robić więcej niż 300koni w CA/SR to i NDC i KS, czyli panewki o specyfikacji typowo cywilnej, zrobią robotę. Mogą i znieść nawet 400 ale to już jest jakieś ryzyko.

Dla pewności możesz założyć panewki "uliczne" czyli np. coś takiego jak Clevite Performance, lub ACL Calico bodajże. Są to panewki twardsze ale nie najtwardsze i wg. mnie najlepszy wybór jeśli nie robimy na prawdę grubo. Powiedzmy że do takich 400/500KM w CA/SR. Ja mam właśnie Clevite Performace, a nie planuję z mojego aktualnego silnika wyciskać wiecej jak +/- 250 koni. Cena spoko, bo ok. 400/500zł za komplet korbowych z głównymi.

No i ostatnia opcja przy której cała rzesza ludzi robi błąd. Panewki wyczynowe, czyli wszelkie Clevite 77, ACL Race czy inne Kingi. Są to panewki z twardego materiału, dobre, ale nie dla idiotów. Taka panew jak się posypie robi spustoszenie w silniku. Wał dostaje w dupe okrutnie, opiłki lecą wszędzie i mają dość dobrą siłę niszczącą. Owszem wielu ludziom spasowały i nie mieli problemów. Przeznaczone na silniki na prawdę mocne, ale nie powinno się ich zakładać tak "o" jak to robi większość ludzi. Przy takich panewach powinno się wał oddać do utwardzania, następnie całość powinna być sprawdzona, ewentualnie naprostowana i wyważona przez naprawdę dobrego szlifierza, który następnie powinien panewki pasować na konkretne czopy z wszelkimi miarkami w ręku. Wtedy ma to ręce i nogi. Był już nie jeden przypadek, zbyt szybkiego posypania się ACLów w seryjnym silniku i przy okazji zrobienia w nim rozpierduchy. Tutaj nagle koszt wzrasta z 700zł za same panewki do grubo przeszło kafla (zależnie na jakich speców się trafi).

To jest tyle na ile ja wiedzy pozbierałem, jeśli coś głupiego napisałem, czego nie wykluczam - prosiłbym mądrzejszych o sprostowanie ;)

PS: Clevite Performance za 450zł komplet i Clevite 77 za 700 też są produkowane przez NDC :)

Edited by Sykopson (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Innymi słowy cywilna panew nie uszkadza wału tak mocno w razie kuku.
A chce zobaczyć ACL które wytrzymują 100k km jak OEMowe. Szkoda że oem w gradacjach wychodzą tak drogo 50 zl za półpanewkę korbowodową i 70 za główną, suma 1100zł

Jak będzie u mnie tak daleko to to zobaczę gdzie dorwać taniej te panewki w gradacjach :)

Edited by Tomek89 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomek89 jak byłem w ASO zapytać o cenę to też upadłem na kolana, ale po co brać panewki z napisem "Nissan" jak NDC to praktycznie to samo.

Poza tym nawet jeśli to już lepiej brać właśnie takie streetowe panewki typu Clevite Performance :)

...i nie tylko wał dostaje w dupę. Pamiętaj że opiłki mogą iść z olejem po całym silniku. Smok zatrzyma te najwredniejsze, większość tez zostanie pewnie w filtrze oliwy, ale dostać może po dupie praktycznie każdy element silnika w mniejszym lub większym stopniu.

Tak dla zobrazowania. Gwiezdny pył z ACL w CA ;) :

0_1_2.jpg

Edited by Sykopson (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim CA panewka ACL zastukla po 10K km, a ze auto chce uzytkowac na okazjonalne przejazdzki nie chce ladowac jakies 1000zl w panewki.

Niestety produkty jednej firmy ktore ida na pierwszy montaz, do serwisu i do niezaleznych dystrybutorow to praktycznie 3 rozne produkty zwlaszcza dla ponad 20 letniego silnika, jednak sklaniam sie ku tym NDC - szkoda tylko ze w intercars ich nie maja na magazynie

@Daniels: czyli wg ciebie w zamian usskodsongo tloka mozna wstawic tylko kuty element?

Edited by DiLGT (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli coś nie wytrzymuje włożył bym coś mocniejszego z potencjałem. Skoro jest już wszystko na wierzchu. Takie jest moje zdanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wytrzymuje? Skoro na tych panewkach robi się 150K przebiegu i więcej, to są moim zdaniem bardzo dobre, szczególnie, że takie auta są mocno katowane (W sporej ilości przypadków ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisząc o NDC i porównując do OEM panewki, raczej nie mieliście w ręku jednoczesnie jednej i drugiej.

To że jedno piwo jest produkowane przez ten sam koncern co drugie, nie znaczy że idzie z tej samej 'beczki' a i beczki tego samego jeszcze się od siebie różnią w zależności gdzie i dla kogo...

Widziałęm OEM nissanowską panewkę z CA po 220kkm i była IGŁA !!

Na chwilę obecną King Racing wydaje się bardzo ciekawą alternatywą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sykopson

panewki w gradacjach są pasowane dla korb 3 gradacje co 6 tysięcznych mm

a dla głównych 5 gradacji co 8 tysięcznych mm

(EM-53)

Nie chodzi tylko o znaczek, ale też o dopasowanie, bo jak wał jest ok to można panewki wrzucić nawet bez szlifu.

Japońska dokładność :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra bo juz nie moge tego czytać....setki mechaników codziennie robi setki remontów uzywajac czy to panewek ndc/ gliko /kolbenschidt/mahle/kingów(zwykłych ) i auta robia na nich spore przebiegi,zazwyczaj na gorszym oleju niz nasze,rzadziej zmienianym i w gorszych warunkach.

chcecie przeplacac za jakies marki to wasza sprawa,ale nie wypisujcie bzdur do jakich mocy jest dana panewka bo to ma gówno do rzeczy.

co do dokładonci /gradacji itp to zawsze jesli nie macie odpowiednich przyrzadow trzeba sie udac z wałem do szlifierza zeby go pomierzyl i ewentualnie przeszlifował-to nie sa cuda na kiju !!!!

odpowiadając na pytanie autora tematu-zakładałem wielokrotnie panewki tych producentów i nigdy nie miałem z nimi problemów(wały były po szlifach,cisnienie oleju w normie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra bo juz nie moge tego czytać....setki mechaników codziennie robi setki remontów uzywajac czy to panewek ndc/ gliko /kolbenschidt/mahle/kingów(zwykłych ) i auta robia na nich spore przebiegi,zazwyczaj na gorszym oleju niz nasze,rzadziej zmienianym i w gorszych warunkach.

chcecie przeplacac za jakies marki to wasza sprawa,ale nie wypisujcie bzdur do jakich mocy jest dana panewka bo to ma gówno do rzeczy.

co do dokładonci /gradacji itp to zawsze jesli nie macie odpowiednich przyrzadow trzeba sie udac z wałem do szlifierza zeby go pomierzyl i ewentualnie przeszlifował-to nie sa cuda na kiju !!!!

odpowiadając na pytanie autora tematu-zakładałem wielokrotnie panewki tych producentów i nigdy nie miałem z nimi problemów(wały były po szlifach,cisnienie oleju w normie)

w koncu ktos napisał coś madrego ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japońska dokładność :)

Ale polska oszczędność i pomysłowość sugeruje użycie panewek od Żuka ;)

By nie było nieporozumień , w manualu nawet jest wzmianka o tej praktyce zakładania bez szlifu, ALE

powtarzam ale pod warunkiem że wał jest przemierzony, blok i korby też. Wszystko musi grać.

Dokładność jak Bori pisze w domowych warunkach praktycznie nie do osiągnięcia.

Żaden się nie bawi w gradację bo szybciej jest zrobić szlif i pewniej też.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0