Furious

Nieprecyzyjna skrzynia biegów

23 posts in this topic

Od początku posiadania S13 z CA18DET mam problem ze skrzynią. W pierwszej skrzyni wypadały biegi lub zgrzytały na wysokich obrotach, oraz był problem z szybką zmianą biegu przed odcięciem bo bieg "nie wychodził" więc sama zmiana musiała być wolna - wysprzęglić, odczekać, zmienić bieg.

Zmieniłem skrzynie na kolejną z CA18DET, jest troche lepsza, bo tylko 3 bieg potrafi czasami wypaść przy jakimś mocnym dohamowaniu, natomiast nadal ciężko się zmienia biegi na wysokich obrotach. Nie można tego zrobić szybko bo coś trzyma bieg mimo wciśnięcia sprzęgła.

Nie wiem czy to typowe dla tych skrzyń, że tak poprostu mają? Jeździłem długo Hondami i tam biegi są dużo precyzyjniejsze, zmiana jest bardzo szybka, nawet przy 8500rpm. Tutaj nie jestem w stanie szybko zmienić biegu.. o co chodzi?

Czy skrzynia z S14 jest lepsza?

Edited by Furious (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a moze zle wyregulowane sprzeglo i do konca nie wysprzegla nawet gdy pedal jest wcisniety na maksa w podloge? ja bym to obstawial...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez sie przesiadlem z hondy na nissana i tlumacze to sobie faktem, iz w rwd dochodzi bezwladnosc walu napedowego, ktory powoduje jakies tam opoznienie reakcji. chociaz pewnie wiekowosc aut powoduje, iz jest to wogole odczuwalne, a przy nowym pewnie nie.

zima, poki skrzynia sie nie rozgrzeje stanowi to jakis problem, ale latem nie odczuwam niedogodnosci w zmianie biegow, chociaz powtarzam, nie jest to, to samo co w fwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 200SXach skrzynia niestety jest taka gumowa, może skrzynia z 350z jest lepsza... Jeździłem np. s2000 czy mx5 i tam biegi wchodzą ciasno i pewnie, moja skrzynia w s14a pomimo remontu (wymiana łożysk, uszczelnień) dalej nie jest taka fajna, mam też wymienione sprzęgło na 6-łopatkowy spiek i poduszki pod skrzynią na poli.

Edited by h8r (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poduszki silnika są seryjne, pewnie jeszcze oryginalne. Pod skrzynią jest jakiś czerwony poliuretan.

Jak zmieniam biegi np przy 4000rpm jest lepiej, ale "wyjęcie" biegu przy 7k rpm to już problem.

Zastanawiam się nad skrzynią z S14, ale czy jest ona konstrukcyjnie inaczej rozwiązana? Niechciałbym ładować kasy i mieć to samo tylko młodsze..

Edited by Furious (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

w S14 są lepsze synchronizatory i i jest mocniejszą. Poza tym skrzynie s14 są młodsze wiec zazwyczaj w lepszym stanie.

Często wypadanie biegu jest od latają całego silnika po budzie na słabych seryjnych poduchach silnika i skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym sprawdził/wymienił poduszki od skrzynia i silnika, większość takich problemów zazwyczaj leży po tej stronie, a nie samej mechaniki skrzynia

co do precyzji to polecam wymienić tą gumkę z teflonu czy co to za materiał jest, na dole lewarka (po wyciągnięciu go ze skrzyni), zazwyczaj gumka jest już dobrze zmęczona jeśli nie była nigdy wymieniana i to przez nią jest ten wyczuwalny luz całego mechanizmu, można kupić nową w serwisie, wytoczyć może tokarz z teflonu, albo kupić na internecie z brazu bądź czegoś tam co jest mocniejsze/mniej się poddaje, żeby jeszcze bardziej "usztywnić" zmiany biegów

Edited by Zell (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlatego zaczalbym od reguacji pedalu sprzegla... plaska czternastka... podniesc troche pedal i wyregulowac, zeby luzu nie bylo i zobaczyc, czy przy glebszym wysprzegleniu nadal jest problem... to akurat NIC nie kosztuje... a ja ciagle obstawiam ze w tym jest problem. Jak nie wiesz jak sie za to zabrac to podjedz do mnie i Ci pomoge ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

poduchy i tulejka z tworzywa , tulejka koszt całe 14 zł w ASO i regulacja też ważna

do tego jeszcze olej o niskim współczynniku lepkości na zimno np motul 300 gear 75w90 70 cst. przy 40 st.celsjusza i powinno pomóc

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie był problem z trafieniem biegiem na seryjnym wybieraku, przy przepinaniu z 2 na 3 w trakcie lecenia bokiem zdarzało się nie trafić. Od kiedy wleciał porządny shortshifter (który w zestawie ma całe mocowanie przykręcane do skrzyni na 6 śrub w miejsce oryginalnego) problemu ze skrzynią już nie mam. Skrzynia z CA, chłostana bez litości trzyma już trzy lata. Na dobrym shifterze biegi wchodzą dużo precyzyjniej, bo praktycznie nie ma luzów w mechanizmie. Na przykład w mazdzie mx5 biegi wchodza bardzo dokładnie i czuć, że bieg jest wbity dobrze.

Na razie bym poszukał problemu właśnie w regulacji sprzęgła, później wybierak i może wymiana poduszek silnika. Te skrzynie zazwyczaj jak się rozpadają to konkretnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzęgło wyregulowane (lekko podniosłem pedał), nie wiem czy jest jakaś znacząca poprawa, no ale nie jest gorzej więc zostanie.

Często przy przebijaniu 2 na 3, trafiam w 5 bieg...., a i 3 bieg nadal mi wypada przy mocnych dohamowaniach...

Przetestuje teraz tą tulejke może.. a w następnej kolejności nowe poduszki silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz tą tulejkę, jak jest wyrobiona (auto nie ma 5 lat) to to, co Ty wybierasz, nie zawsze dokładnie przekłada się na to, co otrzymuje skrzynia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a się tak zapytam może to wyda wam się dziwne ale jak odróżnić skrzynie ca od sr? Bo w sumie nie wiem jaka mam :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now