Sign in to follow this  
Followers 0
zywy0911

RB25 dymi na czarno i kuleje

13 posts in this topic

Witam
mam taki problem z RB25 R33 gdyż od jakiegoś czasu zaczął silnik kuleć i strasznie dymić na czarno podejrzewam że go zalewa paliwem, świece są czarne jak węgiel, problem jest cały czas mogę go odpalić zimnego czy rozgrzanego i od razu po odpaleniu obroty spadają do coś 700 i dymi na czarno, i w ogóle nie wkręca się na obroty
Jednego razu jak go odpalałem i miałem mało paliwa w zbiorniku to po chwili silnik nabrał temperatury i przestał dymić i zaczął równo pracować ale przez jakieś 20sekund okazało się że skończyło się paliwo, czyli przyczyna jego zachowania to coś z układem paliwowym ale coś z elektroniką sterującą ?? może ktoś miał już taki problem ???

A i dodam że to z dnia na dzień się to stało i nic nie było grzebane

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz cisnienie paliwa na listwie, ecu nie zalala woda?? moze jakas zwora w instalacji i caly czas leje wszystkimi wtryskami naraz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciśnienie na listwie 3 bar seria sprawdzane ale jak zmniejszę do 2 bar przestaje dymić i obroty się ustabilizują ale nadal nie chce wkręcić sie na obroty

jutro prześwietlę elektrykę

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czy to cos zmieni ale sprawdz opaski i elastyczne łączenia intercoolera,podobny objaw mial znajomy jak mu sie jedna zsuneła ,kopcił na czarno/brak sił do zycia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko szczelne na 100% sprawdzałem z 12 razy

Sprawdzałem AFR i na biegu jałowym czasami jest tak 15.5 i silnik pracuje równo ale tylko czasami a jak mu odwali to spada do 11.2 albo i nawet niżej czyli zalewa ale czemu tak jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jałowym, na rozgrzanym nie powinno spadać do tylu, tyle może być jak jest na tz "ssaniu" więc na zimno.

Czujnik temp wody do ECU? W CA bardzo często to jego wina była...Lub kostka od niego (słaby styk, przerwany/uszkodzony przewód)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ja powiem tam . w moim jednym silnik miałem przebicie na kablach . ZAWILGOTNIAŁ komp i podawał na wszystkie wtryski paliwo . nie ma poszczególny tłok . (tak wiem dawka rozruchowa podaje na wszystkie na raz.)

drugi podobni jak binio czujnik temperatury . i szedł na ssaniu . bo myśłał że ma -40 stopni silnik poważnie

ostatni piec po prostu przepływka . odepij ja całkiem odpal . bedzie pracował. lekko wyższ obroty al bdzie pracował jak ona źl liczy to przejdzie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0