kozel

Użytkownicy
  • Zawartość

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana kozel w Rankingu w dniu 2 Kwiecień 2016

kozel posiada najczęściej lubianą zawartość!

O kozel

Informacje o profilu

  • Auto
    S3 & e36 m42b18+m62
  • Płeć

Ostatnie wizyty

259 wyświetleń profilu
  1. Siema, z tymi samochodami generalnie jest dosyć unikalna sytuacja, bo kilkukrotnie oglądałem różne egzemplarze I jeszcze nie trafiłem na sztuke która była by sensowna I nie wymagała wkładu 10k żeby w miare sie kupy trzymała. Jest kilka miejsc gdzie z 95% prawdopodobieństwem można stwierdzić że będzie tam ruda albo dziura, często hamulce działają losowo, a zestawy do regeneracji zacisków są trudne do zdobycia (no chyba że coś się zmieniło), VTC lubi sobie stukać, silnik ma kilka problemów związanych z niezawodnością które trzeba ogarnąć, jeszcze nie widziałem sztuki w ori lakierze, wszystkie były po mniejszych lub większych przygodach naprawione przez henia w kanciapie, no I często na karoserii pojawiają się jakieś ogniska korozji. Tak więc negocjacje typu 5-10 tys nie są rzadkością.
  2. Generalnie z tego co na baize tego filmidła mozna wywnioskować to niezależnie od tego czy silnik N/A czy turbo im większa średnica i luzniejszy wydech tym lepiej, oczywiście w N/A znacznie mają jeszcze zjawiska falowe w turbo znacząco mniej. W przypadku tego filmu też była mowa o tym iż kończąc wydech na kolektorze wydechowym osiągnięto najwyższą moc bodaj 620 koni.
  3. Ogrzeje bo fajny filmik się pojawił w sieci Polecam:
  4. Nie do końca rozumiem zamysł robienia kolektora żeliwnego, jeśli jest taki dostępny do silnika to warto rozważyć opcje jego zakupu, bo jest całkiem bezawaryjny a i kanały prawie zawsze można w nim poprawić i parę innych rzeczy które mają wpływ na moc również. Jeden z głównych powodów ograniczania mocy na małych turbinach i kolektorach żeliwnych jest wysokie ciśnienie zwrotne spalin w kolektorze wydechowym które dochodzi do 5-6 barów i wpycha spaliny z powrotem do komory spalania, można je łatwo ograniczyć zmniejszając światło wastegate na tyle żeby móc sterować doładowaniem i na tyle żeby móc zmniejszyć ciśnienie w kolektorze wydechowym nie tracąc doładowania na turbinie, jak trafisz na taki sweet spot możesz sporo szmocy ugrać.
  5. Tomaszu jasne współczynnik przenikania ciepła jest niższy, ale na to są sposoby, powłoki ceramiczne (HPC 3 sprawdza się świetnie), kocyki itd. jesteś w stanie to ogarnąć robisz to raz i nie musisz poprawiać, a jak wypuścisz klienta z kolektorem wydechowym ze stali nierdzewnej i ten 2 razy do roku będzie przyjeżdżał do Ciebie na poprawki bo kolektor się rozszczelni to myślę że bardziej go będzie to denerwowało niż jak straci odrobinę energii w kolektorze wydechowym, a i Ciebie nie będzie denerwowało odwijanie i zawijanie tasiemką kolektora tak często. Wystarczy spojrzeć na to forum jak co chwile chłopaki mają problemy z tymi kolektorami. Tutaj nie jesteś ograniczony regulaminem że walczysz o każdy koń mechaniczny, moc można krzesać na wiele sposobów i reakcje na gaz również można poprawiać, myślę że jeśli można postawić na bardziej bezawaryjne rozwiązanie to warto to zrobić. Korozja nie zje tak szybko tego kolektora, kolektory żeliwne często wytrzymują całe życie samochodu, stalowy jeśli zostanie powleczony powłoką ceramiczną nie dość że jest chroniony przed korozją to ta powłoka drastycznie zmniejsza to jego współczynnik przenikania ciepła, to rozwiązanie daje Ci zalety kolektora ze stali nierdzewnej z zaletami kolektora z zwykłej stali.
  6. Aż se chyba odkopie. Jedne z mniej sensownych kolektorów wydechowych wykonane są ze stali nierdzewnej, pomijając konstrukcje stal nierdzewna ma bardzo wysoki współczynnik rozszerzalności cieplnej ponad 25% większą rozszerzalność niż zwykła stal, na jedynym centymetrze przy temperaturze 930 stopni na wydechu rozciągnie się prawie o 2 mm, dodatkowo naprężenia spawalnicze są bardzo wysokie przez co mega często pękają. Lepszym rozwiązaniem jest budowa kolektora ze zwykłej stali albo żeliwa. Generalnie moc ogranicza ciśnienie generowane przez spaliny w kolektorze wydechowym, im ten ma większe kanały i pojemność tym wyższa moc maksymalna i większy lag oczywiście w granicach rozsądku. Im mniejszy kolektor wydechowy tym mniejszy lag i niższa moc.
  7. Krzyh00, miałem podobny problem jak był zagięty przewód w stalowym oplocie. Generalnie tego typu objaw pojawia się jak światło przewodu/jakiegoś elementu jest zbyt małe, albo jakiś element jest zbyt elastyczny i puchnie pod ciśnieniem.