ToM

Użytkownicy
  • Zawartość

    134
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O ToM

  • Urodziny 14.11.1974

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Kamienna Góra/Wawa

Kontakt

  • Strona URL
    http://www.turbokillers.com/
  • ICQ
    1400939
  1. Jak bedziesz zakladal to warto pomyslec nad jakims odgrodzeniem filtra od goracego powietrza i doprowadzeniem zimnego - co w S13 nie jest najlatwiejsze :( Jak sie tego nie bedzie robilo to lepiej jakas sportowa wkladke do puszki wpakowac. Do tego z filtrow godne polecenia sa Pipercross, przynajmniej ja polecam z czystym sumieniem...
  2. SX-y jezdza jak jezdza... O ile sie cos nie wysra to nie jest zle. Co do Rafiego nissana to on nigdy nie byl wystrojony ok... tyle wiem po przegladnieciu tego co wyssalismy z AEM-a na KOE ci co byli to wiedza. Auto ma duzy potencjal i gdyby nie pewne "zaniedbania" w pierdolach - to nie styka jakis kabel to sie FMIC urwie itd. moze by byly jakies wyniki. Kolejny problem to skrzynia ktora za "ch..." nie chce wytrzymac tego co jest na kiepsko wystrojonym aucie... Wiec wystrojenie na max-a da standardowy efekt w postaci zmiany skrzyni na kolejna, a reszte zawodow mozna poswiecic na trunki rodzimej produkcji (o ile jest laweta ) Jest kilka pomyslow co zrobic aby to lekko poprawic, ale jak narazie nie udalo sie zebrac na jakies strojenie w tym zrobienie dobrej procedury startowej ktora moze pomoc przetrwac skrzyni... Zreszta wyjdzie zapewne w praniu... Inna sprawa to wiele osob cwiare ma w pewnym miejscu swojego ciala i takie to efekty...
  3. Napisz na podanym wyzej forum PW do darkhalfa, ja przynajmniej zawsze tak sie z nim kontaktowalem...
  4. Czy jest sens kupowac SR-a w super stanie to nie wiem - skoro i tak chcesz go krecic. Zbudowac silnik i tak bedziesz musial od podstaw. Tak samo jak koledzy juz wspomnieli jesli bedziesz robil silnik u kogos dojda ci dodatkowe koszty. Jednak nawet samemu skladajac silnik i tak bedziesz musial zlecic sporo prac (obrobka mechaniczna, wywazenie układu korbowego itd.) - no chyba ze posiadasz odpowiednie maszyny. Podstawa jest wlasnie dobre przygotowanie podstawy przed zabraniem sie za dodatkowe mody. Potem musisz okreslic jak chcesz jezdzic, niestety nie mamy tutaj pojemnosci rzedu 7l - wiec idziesz na pewne kompromisy jesli chodzi o mement i moc maksymalna. Bledne jest skupianie sie na mocy maksymalnej bo to nie wiele mowi i nie zawsze jest celem do sukcesu... Kazdy silnik czy to do Wyscigow, Rajdow, 1/4, Driftu powinien posiadac dostosowana odpowiednio charakterystyke. Aby ja uzyskac bedziesz musial przemyslec poszczegolne kroki modyfikacji, a nie kupowac zestawy jak leci... Tutaj jesli masz pojecie jak dziala silnik spalinowy mozesz sobie zrobic "rachunek sumienia " i wybrac takie ktore odpowiednio uksztautuja ci charakterystyke pracy silnika pod ciebie. Jesli zlecasz to Tunerowi to placisz i zlecasz mu dobranie modyfikacji - tak abys osiagnol to co oczekujsz.
  5. Wkurwiajace jest ze takie palatny jezdza po drogach i niszczy komus auto :( Kolejna sprawa to nasi ubezpieczyciele, zreszta nie od dzis wiadomo (TV, Gazety) ze najczesciej bez sadu trudno sie obejsc - mimo ze wiekszosc spraw jest przegrana przez ubezpieczyciela. No ale i tak im sie to oplaca jak zrobia w ch... co ktoras osobe bo nie kazdemu chce sie szlajac po sadach. Niestety nasze smutne realnia... Zobacz co by ci sie stalo jak by rozwalili lampy KOUKI jesli masz zamontowane - ich cena w ASO zabija wiec niby Nissan nadawal by sie na szrot, a wedlug prawa musza ci je odkupic jesli miales zamontowane.
  6. W sumie i bez SA dalo by sie to wystroic , a wtryski mogly by byc spokojnie 650 jak by to bylo do Driftu albo i wieksze jak ma to byc na cwiare (bo tak sugeruje lekkie kolo zamachowe). Dotego poza SA zapomniano o pompie olejowej itp. itd. W sumie tak jak napisalem ladna lista i nic wiecej.
  7. Generalnie jesli to nie bylo z twojej winy to wyplacane bedzie z OC goscia. Kolejna kwestja to nie musisz zgadzac sie na kasacje auta. Ubezpieczyciel w przypadku wyplaty z czyjegos OC ma obowiazek odbudowac auto to stanu z przed wypadku i takie cos spokojnie bys wygral nawet na drodze sadowej jesli byla by taka potrzeba.
  8. Grzegorz tylko tak jak ci mowilem zastanow sie co ty chcesz osiagnac. Bo jak narazie masz liste "gadzetow" i to chyba niezbyt przemyslana. Zapomniales o sterowaniu silnika, a im wieksze wtryski dajesz tym trudniej bedzie ci je wysterowac bez dobrego SA. Spokojnie starczyly by mniejsze jesli to ma byc auto do Driftu. Jeszcze mozna by sie przyczepic do innych spraw. Taka znowu uwaga z mojej strony i to nie pierwsza - auto to nie klocki LEGO skladajace sie z ladnych elementow - budowe silnika i auta trzeba przemyslec dokladniej bo potem sa rozczarowania ze laguje, trzeba wysoko krecic itp.
  9. zapewne cos tam warte... dla jednych cos dla innych tyle co wazy A na poczatek dokladnie przemysl co oczekujesz od auta i poczytaj troche na temat jak dziala silnik spalinowy itp. duzo sie wyjasni
  10. wartosci do 280 sa wmiare ok, w sportowych autach i pakuje sie 300 gdzie widac juz bardzo mocno pogorszenie pracy w dolnym zakresie obrotowym. Te co zalozyles sa ok bo masz zwiekszone napelnianie i niewielkie pogorszenie pracy na dole. A co do wkrecania to wiadomo, wieksze napelnianie = wieksza ilosc spalin = szybsze wkrecanie turba
  11. ziperr jesli chodzi o wydech masz po czesci racje. Owszem zbyt luzny lub zbyt przytkany wydech ma swoje wady. Wysztko zalezy od tego co chcemy osiagnac, patrzenie jednak na moc maksymalna nie jest najlepszym pomyslem bo jak zapewne wszyscy wiedza (tak dla przypomnienia): moc[kW] = ( moment[Nm] * RPM[obr/min] ) / 9549 Czyli tutaj warto patrzec do czego robimy auto i czy wolimy miec mniejsza moc ale za to nizej moement obrotowy, czy moment moze byc wysoko (bardzo bilisko mocy maksymalnej). W drugim wypadku mamy najczesciaj bardzo maly zakres obrotow w ktorym auto nam jedzie. Takie cos mozna rozwiazac odpowiednim zestopniowaniem skrzyni biegow - ale my raczej mozemy zapomniec o takiej zabawie (zbyt duze koszty). Calosc czyli wydech zalezy od tego ile spalin opuszcza nasz silnik, wiadomo im wiecej dmuchamy tych spalin robi nam sie wiecej. Tak samo ma wplyw tutaj muszla goraca. Pod nia praktycznie powinnismy robic wydech, a konkretnie obliczajac Turbine Expansion Ratio i Turbine Corrected Flow gdzie bierzemy pod uwage miedzy innymi przpelyw, temperature spalin, cisnienie panujace przed i za turbina. Odpowiednio dobrany wydech da najlepsze warunki pracy muszli goracej, jednak i tutaj mamy wspomniane pole manewru (mniej lub wiecej) co odzwierciedla nam sie na tym czy turbo bedzie sie zbierac szybciej czy wolniej. Temat jest dosc zlozony i trudno dac jednoznaczna odpowiedz co jest najlepsze W sumie tak jak zawsze mowilem nie skladamy silnika z "klockow" bo ladnie nazywaja sie kity i mozna sobie zrobic ladna liste plac na drzwiach Powinnismy brac pod uwage to jak ma sie zachowywac nasze auto oraz wiedziec co dana modyfikacja nam zmieni w pracy silnika. Tutaj chyba dobrym przykladem na prawidlowe podejscie do tematu jest auto KIVI-ego gdzie mimo braku ladnie brzmiacych nazw w stylu (APEXI, HKS itd.) osiegnieto to co sie zamierzalo... Odnosnie walkow rozrzadu to kolejny temat rzeka... Im wiekszy wznios krzywki na walku tym walek nazywamy ostrzejszym. A podawany kat to otwarcie zaworow w stosunku do obrotu walu korbowego. Ostrzejsze walki zapewniaja dluzszy czas otwarcia zaworow co przeklada nam sie na mozliwosc nalania wiekszej ilosci paliwa oraz lepsze oproznienie komory spalania. Jednak ze wzrostem otwarcia zmienia nam sie opoznienie faz (opoznienie rosnie). Taka sytuacja powoduje nam wzrost mocy maksymalnej, jednak kosztem przeniesienia jej na wysokie obroty. Silnik na wolnych obrotach pracuje gorzej, a w skrajnych przypadkach mozna doprowadzic ze nie bedzie praktycznie "jechal" na niskich obrotach. A znajac juz zaleznosc pomiedzy moca i momentem mozemy sie spodziewac rowniez przesuniecia max momentu na wyzsze obroty. Tutaj znowu pytanie czy to chcemy osiagnac czy wolimy moment nizej - kosztem mocy. Oczywsicie jazda na wyzszych obrotach nie musi byc zlem (trzeba sie do tego przyzwyczaic), ale nalezy tutaj patrzyc czy skrzynia biegow (jej przelozenia) pozwalaja nam optymalnie wykorzystac moc w danym przedziale obrotow. Wiem ze napisalem bardzo ogolnie - ale inaczej sie nie da bo trzeba by prac pod uwage konkretny silnik z jego modyfikacjami. Jednak powinno to nam dac jakies pojecie co i jak wplywa na nasz silnik.
  12. Jesli chodzi o map sensory to najwiekszym producentem byla Motorola, obecnie Freescale http://www.freescale.com/ mozna sobie zamowic darmowe jako probki. Generalnie wiekszosc producentow uzywa map-ow Freescale z tym ze dosc czesto pakuja je w rozne obudowy. Na SR bylo tez troche o tym. Co do konwersji MAP MAF to nie jest tak jak wspominalem tak rozowo. Owszem mozna ludzie to robia tylko taka konwersja jest bardzo niedokladna - co przeklada sie na malo optymalne sterowanie silnikiem. Dlatego warto to robic na SA. Osobiscie walcze troche z przerobieniem algorytmu w ECU (niestety S13) i uzywam obecnie algorytmu Hybrid Alpha N (pokrewny z tym od wolnossacych). Czyli mozna by powiedziec polaczenie Alpha N i Speed Density czyli cos takiego PW = Fuel * MPA * VE (TPS, RPM). Cos takiego stosowano miedzy innymi w Ferrari F40, z tym ze nissan ma kilka swoich patentow i zastapienie jego algorytmu przez Hybrid Alpha N nie do konca daje pozytywne efekty - choc mam juz to prawie rozgryzione... Cos takiego (MAF to MAP) tez mecza chlopaki do KA24DE (konkretnie implementuja Alpha N): http://eccs.hybridka.com/viewtopic.php?f=5&t=358 Szkoda tylko ze w PL jest tak male zainteresowanie modyfikacjami ECU jakos na zachodzie ludzie maja do tego wiekszy zapal - a bylo by zapewne duzo latwiej Dobra ale odbieglem od tematu Generalnie najpierw mozna pokombinowac z Ecu Masterem i zobaczyc jak to sie bedzie zachowywac, mozna tez poszukac tak jak wspomnialem jakiejs wiekszej przeplywki z bardziej popularnego auta. Akurat przekladanie z 300zx jest dlatego bardzo popularne bo znane sa charakterystyki tej przeplywki (dostepne VQ Map). Przy remapie wystarczy przewalic VQMap z ECU od 300zx-a do innego np. S13, S14 i mamy sprawe zalatwiona bez nocy strojenia. Ecu sam wprowadzi sobie dla tej przeplywki korekcje. W przypadku swinki i tak trzeba stroic (VQ Map nie jest nam potrzebna) wiec trzymanie sie przy tej przeplywce nie do konca ma sens (zwlaszcza ze jest trudno dostepna i droga). Co do wybuchu silnika to nie ma co panikowac trzeba miec tylko pewnosc ze po wystrojeniu AFR i EGT trzyma nam sie na przyzwoitym poziomie w calym zakresie obrotow i obciazenia silnika. W SA zapewne zrobi sie to szybciej i prosciej (nie jest sie ograniczonym przez Mapy ECU), do tego takie strojenie jest "dokladniejsze" co przeklada sie na lepsze osiagi. Tutaj dochodzimy tez do tego jaki SA czy bedziemy uzywac bajerow w stylu ALS, kontrola trakcji i inne bajery stosowane zazwyczaj w sporcie wyczynowym czy tylko chcemy wystroic. Moim zdaniem Apexi smialo wystarcza, a problem wiazki mozna rozwiazac samemu - choc to troche zabawy z kablami. Kupowanie np. Motec-a po to aby miec i wystroic w najprostszy mozliwy sposob mija sie raczej z celem. W zakresie budzetowym zamiast swinki mozna sie tez pokusic o Nistune robiony przez darkhalf-a, daje sporo mozliwosci zwlaszcza w przypadku CA18DET. Dla SR-a jest troche mniej ale i tak wiecej mozna kombinowac niz w swince. Troche o tym tuatj: http://ecu2.forumwise.com/ecu2-thread1697-0-asc-0.html - na tym forum mozna sobie pogadac z autorem, bardzo mily i fajny gosc... Na stronie projektu: http://www.nistune.com/ i podobno na sxoc (niestety niezbyt czesto przegladam) tez juz jest o tym glosno...
  13. a tak tylko wspomnialem o tym drutowaniu jak uslyszalem o napwawaniu walu I nie zapomnij o nowej pompie oleju
  14. Tylko CA18DET nie lubi prac w systemie gospodarczym Msci sie po czyms takim okropnie Wali po kieszeni tez okropnie przy takich pracach - juz nie jeden sie o tym przekonal ze ten silnik nie lubi drutowania. Nie wspominajac juz o aucie do driftu. Jak sie nie ma kasy to lepiej jakiegos kanta lub poldolota przygotowac tam mozna wiele robic systemem gospodarczym W sumie masz dwa wyjascia kupic nowy wal (obecnie cena i tak jest atrakcyjna), lub uzywany na 1 lub 2 szlif. Innego wyjscia raczej nie masz...
  15. Najlepiej puscic e-maila z fotka do apexi z pytaniem o jakas rozpiske kabelkow. Przynajmniej mi nie udalo przebic sie przez "krzaki" na www aby cos konkretnego znalezc. Choc z drugiej strony to kolejny "bajkometr" no i skala troche krotka